2013. szeptember 4., szerda

Rákóczi túrós

Egyik nap arra ébredtem, hogy úúúúúúúúú de ennék egy finom sütit. Egy jó Rákóczi túrós! De régen ettem!
Na itt a világ alsó felén nincs minden sarkon jóféle cukrászda, úgyhogy magamnak kell megsütni, ha ehetnékem támad...

Gyorsan fel is "ütöttem" google barátunkat, és a legmutatósabb képtalálat oldalára kattintottam.
A recept egyszerűnek tűnt, igy belevágtam az elkészitésének.
Nagyon finom lett, bár én nem hallgattam Moha tanácsára és csak fél kiló túrót használtam, de valóban elfért volna rajta a 75 dkg is...
Melegen (azaz hidegen) ajánlom! :)

 Hozzávalók egy 37 X 24 cm-es tepsihez: tészta:
24 dkg liszt
12 dkg vaj
6 dkg cukor
1 tojássárga
1 dl tejföl
1 sütőpor
1 citrom reszelt héja
 

töltelék:
75 dkg túró
10-12 dkg cukor
3 tojás
5-10 dkg mazsola (nálam ez kimarad,nem szeretik)
1 tk.vaníliakivonat, 1 citrom reszelt héja
zsemlemorzsa
 

habrács:
3 tojásfehérje
15 dkg porcukor
baracklekvár


A cukros sütőporos lisztet elmorzsolom a felkockázott hideg vajjal és a tejföllel, tojássárgával omlós tésztát gyúrok belőle. Mehet a hűtőbe 30 percre, ezalatt elkészül a töltelék.
A túrót kikeverem a cukorral, tojássárgákkal, ízesítőkkel, (hozzáadom a megáztatott lecsepegtetett mazsolát), végül belekeverem a habbá vert fehérjéket is óvatosan.
A tésztát vajazott lisztezett tepsibe nyújtom, megszurkálom és 180 fokon 10 percig elősütöm.
Kiveszem és megszórom egy kanál zsemlemorzsával, majd rásimítom a túrókrémet. Tovább sütöm 25 percig.
Közben  kemény habbá verem a 3 fehérjét, majd apránként hozzáadom a cukrot is, tovább verve a habot.  Ezután habzsákba szedem és a kivett tészta tetejét berácsozom vele. Visszateszem sülni még kb. 10-15 percre, míg egy kicsit színesedik a hab.
Ezalatt a baracklekvárt botmixerrel pürésítem és egy nylonzacskóba szedem, lukat vágok a csücskére.
A kész sütemény rácsközeibe nyomom a lekvárt és a tepsiben hagyom kihűlni. Vízbe mártott késsel vágom kockákra.






2 comments:

Tamara - Guillaume írta...

Ez gyönyörü, én biztos kipróbálom, az dgyik kedvenc sütim, nyamm...! Köszi a recptt!

Névtelen írta...

Kedves webmester,


Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, http://www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 85 000 összegyüjtött receptek közül. Mivel én magam is az egészséges táplállkozás híve vagyok, hiányosnak tartom oldalam, és szeretném kibővíteni ilyen receptekkel is. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

Üdvözlettel,

Megjegyzés küldése