2011. február 17., csütörtök

KAKAÓS FONOTT


Első kakaós fonottam, vállalom őt, annak ellenére, hogy nem nyerne szépség versenyt, de íze mindezt kárpótolta.


Kellett hozzá:

-50 dkg liszt
-2 dkg friss élesztő
-3 ek cukor
-2 tojás
-2.5 dl tej
-8 dkg vaj
-só
-tojás sárgája a lekenéshez

A tojássárga kivételével minden a kenyér dagasztógépbe került, aki egyik legjobb társam a konyhában. Amióta Ausztráliában élünk én csak szárított élesztőt használok, mivel csak ez van:( , de kezdeti csalódásaim után mára már megbarátkoztunk és tudunk együtt dolgozni:)
Amikor gyönyörűen megkelt a tészta, három egyenlő részre osztottam és három egyforma hosszúságú rudat sodortam, kilapogattam őket, hogy kényelmesen elférjen benne a töltelék: előbb lekentem kevés olajjal majd bőségesen megszórtam kakaóval, porcukorral és ismét rúddá csavartam őket. Következett egy egyszerű hármas fonás, és kígyóként csavarodhatott bele, a kerek formába. Hagytam még félórát így pihenni, ami alatt a fonatok sajnos majdnem teljesen eltűntek, és kicsit tovább is sütöttem, hogy ropogós legyen a héja.
Tud valaki tanácsot adni vagy van valakinek bevált technikája, hogy a fonatok szépen megmaradjanak?




2 comments:

Ditta tortái írta...

Nekem nagyon tetszik az íze meg még jobban tetszene!:-)

Bianka írta...

Nagyon szép lett

Megjegyzés küldése