2011. augusztus 2., kedd

Rakott tészta féle


Már néha kinlódok, hogy mit főzzek. Itthon vannak a gyerekek, együtt a család, sokszor naponta kétszer főzök. Időm sincs mindig meg kedvem sem kotyvasztgatni. Ma is időhiánnyal küszködtem. Kitaláltam ezt a kaját, melynek alapjait még a nagymamámtól tanultam csak szeliditettem rajta egy kicsit.

A gyerekeknek nagyon-nagyon izlett, igy merem ajánlani mindenkinek aki szereti az édes, izletes és gyors kaját!


Hozzávalók:

500 gramm tészta
5 tojás
dió vagy dejó
izlés szerint cukor
izlés szerint citromreszelék
2 csomag vaniliáscukor
lekvár

Elkészités:

A tésztát kifőzöm enyhén sós vizben. Közben a tojásokat szétválasztom, a sárgájához keverem a vaniliáscukrot és a citromreszeléket. Ha kifőlt a tészta, akkor hideg vizzel leöblitem, hogy legalább langyosra kihüljön. A fehérjéket keményre verem a cukorral, majd a sárgáját is fehéredésig keverem. A diót (én dejót) a tésztához keverem, majd a tojássárgákat végül a tojások kemény habját. Egy jénait vajjal kikenek, prézlivel megszórom és beleteszem a tésztás massza felét. Pár helyre potyogtattam lekvárt (én baracklekvárt), majd a tészta másik felével befedtem, 30 percig sütöttem 180 fokon.



2 comments:

Vicuska írta...

Ilyet még nem kóstoltam! Diós-cukros tészta szerepel a menünkben, tojásos is, de ez se semmi így egyben, finom lehet!

Marika írta...

Nagyon jól hangzik! A tésztát imádjuk diósan, cukrosan, túrósan, lekvárosan, mákosan, de így még sosem hallottam . Ki fogom próbálni!

Megjegyzés küldése