2011. augusztus 27., szombat

Szilvás "bongóc"

 A név a lányomtól származik, ő nevezte így el, miközben főtt a gombóc, ugrándozva, örömmel kiabálta: " Bongóc, szilvás bongóc! ":)
 Kedvenc ételeim közé tartozik, s mostmár úgy tűnik a gyerekeknek is! :)
Hozzávalók 46 db kisebb gombóchoz:
  • 1,5 kg krumpli/burgonya
  • kb. 70 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 10 dkg búzadara
  • 1 kiskanál só
  • 6-7 szem szilva
  • kevés fahéjas -cukor
  • kenyérmorzsa/zsemlemorzsa
  • 1 evőkanál olaj
Elkészítés:

A krumplit héjában megfőzzük, hagyjuk kihűlni, majd a megtisztítjuk, lereszeljük a reszelő legnagyobb lukú részén.Összekeverjük a tojásokkal, a sóval , búzadarával és a liszttel . Közepes keménységű tésztát kapunk ( a liszt mennyiséget azért írtam csak hozzávetőlegesen, mert én nem mértem, hanem addig adagoltam, amíg azt nem éreztem, hogy mostmár jó). Ujjnyi vastagra kinyújtjuk, 5x5 cm-es négyzetekre vágjuk. A szilvákat megmossuk, kimagvaljuk, s ha szükséges, negyedeljük. Minden négyzet közepére helyezünk egy-egy darab szilvát, majd ezekre egy kiskanállal , a szilva érettségétől függően, teszünk fahéjas-cukrot. A  négyzetek sarkait középre hajtjuk, kicsit összenyomjuk, és a tenyerünkben golyókat formálunk belőlük. Forrásban lévő sós vízben kifőzzük a gombócokat. Egy lábasban fölhevítjük az olajat, amibe beletesszük a zsemlemorzsát, és aranybarnára pirítjuk. Ebbe kiszedjük a gombócokat, s óvatos rázómozdulatokkal  megforgatjuk benne. Kristály- vagy porcukorral meghintve tálaljuk.



A kis " kuktáim"  is  nagyon szívesen gömbölygettek :)




Jó étvágyat!

6 comments:

Sheila G. írta...

7 szem szilvából még negyedelve sem 46 gombóc---

Unknown írta...

Pont a napokban jutott eszembe nekem is a gombóc. Valahol van egy szuper receptem, megkeresem majd én is, de lehet inkább a tiédet próbálom ki, mert nagyon guszta. Kukták meg szerencsére itt is akadnak! :)))

Marika írta...

Kedves Sheila G. , a gombócokat megszámoltam, a szilvát azért írtam, hogy 6-7 , mert csak hozzávetőlegesen tudtam! Voltak akkora szilvák, amiket több, mint 4 -be vágtam, de volt olyan, amit csak 2-be, ha ennyire pontosak akarunk lenni, akkor az átlag 4 lesz, nem? Szerintem , ha valaki el szeretné készíteni, rájön, hogy mennyire van szüksége! :)

Csilla, örülök, hogy tetszik a receptem, én is kiváncsi lennék a tiedre! a kuktáid még ügyesebbek, mint az enyémek! :)) Ezt már láttam! Jó étvágyat a gombóchoz, mindegy melyik változatban készíted, csak finom lehet!

Anazar írta...

Apró segítő kezek, a legjobb kukták a konyhában :-))

Marika írta...

Ez így van, kedves Anazar ! Mindíg nagy örömmel segítenek! :)

Anazar írta...

Kedves Marika, 90. regisztralt olvasom lettel, az alkalombol sutnek-foznek neked valamit. Mit ennnel, sosat, edeset, suljon, fojon?

Megjegyzés küldése