2012. április 10., kedd

Gombóc

Amikor itthon van az egész család, akkor mindig nagyban kell gondolkodnom. Hát, hiába, hatan vagyunk, szerencsére! :)

Ma gombócot készitettem nekik bögyörővel (Édesapám hivta igy). Mivel nagyban gondolkodom, ezért próbálom mindenből a legegyszerübbet kihozni. Mint most is!


Hozzávalók:

héjában főtt krumpli
pici só
liszt
1-2 kanál vaj
zsemlemorzsa
ha lehet, akkor sütésálló lekvár

Elkészités:


A krumplit héjában megfőzöm, megpucolom, krumplinyomón átnyomom. Mennyiségtől függően tegyünk bele 1-2 kanál vajat, én ehhez a nagyobb mennyiséghez 2 evőkanállal tettem. A lisztet óvatosan adagolva alaposan összekevertem. Fogalmam sincs mennyi lisztet tettem hozzá (bocsi), de közepesen lágy tésztává gyurtam. Vigyázzni kell, ha tul kemény lesz, akkor a gombócunk is inkább a harcipuffancsra hasonlithat keménységben.

Ketté mértem a kész tésztát, az egyikből gombócokat készitettem, melyeket süthető lekvárral töltöttem meg, mert igy legalább nem folyik ki a forró vizben a gombócból. A másik felét ujjnyi csikokra vágtam és liszten egyenként átsodorva kifőztem.

A gombócokat mindig forrásban lévő vizbe kell tenni, óvatosan meg lehet kavarni egyszer, nehogy leragadjon a fazék aljára, és csak akkor lehet kivenni, ha már feljöttek a viz tetejére és egy picit még főtt ott is. Ha késlekedünk, akkor szétfőhet a gombóc.

Már közben piritottam zsemlemorzsát kevéske vajon és a kifőtt gombócokat, bögyörőket arra szedtem, megforgattam benne és már kész is.

Porcukorral tálaltam, bár most Dávid fiam tett rá tejfölt is, azt mondta nagyon finom volt azzal is.



2 comments:

orsi írta...

jaj, én mindig úgy félek az ilyen gombóc-félék készítésétöl. vagy szétesik vagy kemény lesz. pedig úgy szeretem....

Unknown írta...

Ó, ne tedd! Annyira egyszerü, hogy ettől egyszerübb már szinte nincs is! De tényleg! Ha sütöl-főzöl, akkor tudod milyen a lágy és a kemény tészta! Ha nem, akkor inkább lágyabbra hagyd, de vigyázz, hogy azért legyen benne elég liszt, mert ha kruplipürét főzöl ki, akkor az tényleg szét fog főni. Kalácsot készitettél már? Olyasmi állagu legyen a tésztája. És tojást bárki is mondja, hogy kell bele, nehogy tegyél bele, nem kell, attól is csak keményebb lesz!

Megjegyzés küldése