2012. szeptember 6., csütörtök

Tzatziki ahogy én szeretem

Tzatziki
Hozzávalók:
2 kigyóuborka, 20 deka feta sajt, 1 nagy pohár (fél liter) natur joghurt, só, száritott kapor illetve fokhagyma granulátum (ez utóbbi kettő nálam azért a száritott verzió mert a fetától igy is elég markáns ize van friss fokhagymával és kaporral nekem már túl tömény).
Az uborkát felkockázom és besózom. A feta sajtot szintén felkockázom. A joghurtba belekeverem a száritott kaprot és a fokhagyma granulátumot. Miután az uborka levét leöntöttem az összes hozzávalót egy tálban összekeverem, majd hűtőbe teszem.
Ha azonnal be akarom habzsolni akkor én a sózást kihagyom, igy az ubi levet eresztését nem kell kivárni.

2 comments:

lányosapuka írta...

nálunk körülményesebben készül, biztos több időm van...
először is, mivel az itthoni natúr joghurtok állaga meg sem közelíti a görögökét, mi 1:1 arányban tejföl-joghurtot használunk, amit konyharuhában jó fél órát hagyunk lógni, hogy kicsorgassa a levét.
uborkát is nagylukú reszelőn reszelem, mert akkor több levet ereszt.
ja, és az autentikus kapor helyett autentikus mentát is lehet használni, ezt egy autentikus nagyi (giagia) mondá nékem.

Süni írta...

Szia, baromira tetszik a cikk :)

Megjegyzés küldése