2012. március 21., szerda

Legujabb barátom a konyhában a SEB Actifry

Mikor az embernek vannak olyan családtagjai, akiknek nem mindegy, hogy mit esznek, akkor sokat jár az esze, hogy csinálja, mint csinálja ugy, hogy jó is legyen, izletes is legyen, változatos is legyen. Nálunk a négy gyerekből kettő nem ehet állati zsiradékot, Gyuszinak meg már évek óta magas a koleszterinszintje, pedig küzd nagyon a kilók és a finomságok ellen.

Már pár hónapja szemezgettem ezzel a géppel, rengeteget olvastam róla, leginkább véleményeket olyanoktól akik már kipróbálták. És meggyőztek! Az is bizakodással töltött el, hogy bár sokszor néztem az e-bay-on, hátha ráakadnék egy olcsóbb készülékre, most nem volt szerencsém. Csak hébe-hóba került fel pár gép, az is közel a bolti áron. Tehát aki megszerezte az nem adta!


Hát itt van:

A lényeg az, hogy képes a minimális mennyiségü zsirral sütni. Látjátok azt a zöld kanalat a közepében? Azzal kell adagolni az olajat.



Mi a family-t vettük meg, mert ez képes sok ételből a 6 adagot megsütni egyszerre, ami nekünk pont jó.

És azok a képek amik a gépen vannak azok mind igazak.


A kezelőfelület egyszerübb már nem is lehetne:


És itt egy pár példa, amit el lehet késziteni benne. Ma sütkrumplit készitettem a gyerekeknek,
egyetlen kanál zsiradék nélkül, mert fagyasztott krumpliból készitettem, ahhoz nem kell egyáltalán. De ha friss kurmplit vágtam volna össze, akkor is csak egy olyan zöld kanálka olaj kellett volna az egészhez. Ma egyszerüen csak gyorsabb volt elkésziteni fagyasztott krumpliból.


A család megszerette a füszerekkel tuningolt sültkrumplit, főleg a mexikóit. És ugye igy teljesen diétás. Eddig nem süthettem sokszor, mert hiába itattam le róla az olajat, tudjuk jól, hogy még ezután is rengeteg nehezen emészthető olaj maradt a frituban sütött kajákban, hiába szerették a gyerekek.

Tegnap zöldséges-tejszines egytálételt készitettem benne, egy kevéske tejszinnel. Ebben csak
füszerek vannak, egy pici só sem, mégis nagyon finom:
Ha van rá igény, akkor szivesen teszek fel recepteket, amiket már elkészitettem ebben a főző edényben.

Drága, igen az! DE! Nekem havonta 5 liter olaj fogyott el azért, hogy egy párszor ehessünk sütkrumplit. Elvileg ugye 2-3 alkalomnál többször nem is lehetne használni egy olajat sütésre, és bizony ahogy sürüsödött ugy fájdult meg a gyerekek hasa is. Igy nem volt más választásom, ki kellett öntenem, frissel feltölteni a fritut. Ki lehet számolni, hogy mennyibe került ez nekünk havonta! Mellette még elfogyott olivaolajom, főzőmargarinom tekintélyes mennyiséggel havonta. Január közepén vettük meg a gépet. Akkor vettünk hozzá repceolajat (mert azt ajánlott a hozzá adott recepteskönyv), olivaolajam még volt itthon ugy 7 deci. Most március közepe van, mostanra fogyott el a 7 dl-es repceolaj, az olivából szinte alig hiányzik, vajból is kb. annyi fogyott el mint 1 hónap alatt szokott. Utána számoltam az áraknak és elcsodálkoztam, hogy pár hónap alatt behozza nekünk ez a gép az árát. És közben egészségesen étkeztünk!

6 comments:

Biró Ági írta...

Drága Csillus!
Én is nézegettem ezt a csodagépet a hétvégén! Ha neked bejön akkor lehet én is rászánom magam :-)
Minden esetre nagyon szívesen olvasnék recepteket !!

Piroska írta...

En is kerek recepteket! koszonom!

Unknown írta...

Ági, teljes szivemből ajánlom! Meg még azért is jó, mert beleszórod a hozzávalókat, beállitod az időt és ha kész pittyeg. Nem kell fölötte állni, kavargatni le ne égjen, stb. Közben azt csinálsz amit akarsz, este mégis meleg ételt tudsz tenni az asztalra. És elfelejtettem még mondani,hogy nagyon jó recepteskönyv van hozzá, elkészithető és finom receptekkel! Aztán szólj ha vettél és kérem én is a finomságok receptjét! :)

Piroska, igyekszem, igyekszem, ezután majd sürübben kattintgatok a fényképezőgéppel! És jöhetnek a tippek mástól is!

Ziebi írta...

Nagyon szimpatikus volt a leírásod, azonnal rá is kerestem.
Nem tudom , valszeg ti Európán belülről rendeltétek (?) , de az itteni vevőszolgálatról nagyon rosszakat írtak a felhasználók. Plusz azt hogy hangos, és hogy 1 évig kitartott. A többi rossz komment szerintem csak a vásárlók bénasága miatt született :D
Én azt szűrtem le tanulságnak, hogy tényleg jó kis gép lehet, és megéri, ha amúgy sok ilyen jellegű kaját csinálsz, de mi pl. rántott húst 2 napja ettünk először ebben az évben, sült krumplit idén még nem is, szóval szerintem nekünk nem éri meg. a receptekre viszont kíváncsi vagyok, hátha megjön hozzá a kedvem mégiscsak. :))

Unknown írta...

Pyry, érdekes volt amit irtál. Mert itt tényleg csupa jót irnak a gépről és én is csak dicsérni tudom. Tegnap feltettem a facebookra is a bejegyzést, többen irták, hogy van nekik, ők is szeretik.

Hangos? Igen van hangja, de senki ne olyat képzeljen el, ami zavarja a mindennapi életet. Ha a sütőt bekapcsolom, akkor annak is van hangja, mert ha felmelegszik akkor utána zug és addig mig ki nem hülik. A turmix zug. Ennek egyenletes mormogó hangja van.

Szerintem rendkivül könnyü vele főzni, sütni! Én készitettem már benne chilis babot, ilyen-olyan szószos husikat, zöldségeket, gombát. És tényleg nagyon jó a szakácskönyv amit mellé adnak, abból ha valaki nem most kezdett el főzni, akkor simán összerakja, hogy mit lehet benne főzni. Én bizony van, hogy a hét egyetlen napján sem inditok el mást, csak ebben főzök hatunknak.

Azért is szeretem, mert a zöldségek nem plattyannak össze benne, már megtanultam, ha előre beleteszem a husit pár percre, akkor mikor kell a zöldséget is mellé tenni.

Rántott husi? Nekem eszembe sem jutna benne sütni, bár multkor Katinka beletett ilyen kis csibefalatokat (2x3 centis falatkák), majd zöldséget, nagyszerüen megsütötte. Én a kirántott husit a sütőben sütöm sütőpapiron, a husira pár csepp olajat vagy vajat cseppentve. Azért ésszel kell ezt csinálni! Meg tanulni kell, ha butaságot csinálunk és a végeredmény nem jó, akkor arról nem feltétlenül a gép tehet ám, csak nehéz ezt bevallani, ugye, ugye?

Na, most jól megvédtem az én kis dédelgetettemet! :) Nem véletlen!

Ja, egy évig tart? Ez azért érdekes, mert mi 2 év garanciát kaptunk rá. De erről csak jövőre tudok ugye nyilatkozni, mégis remélem, hogy hosszabb életü lesz!

Ziebi írta...

CSilla :) Nem is bántani akartam, csak gondoltam megírom, hogy errefelé ezt mondják róla. :) Mondom, nagyon ráindultam a leírásod alapján. :)

Megjegyzés küldése