2011. június 1., szerda

Currys csirke

Nemrég egy indiai étteremben voltam, nagyon megtetszett az az ízvilág és életemben először kipróbáltam a curryt mint fűszert. A neten található receptek közül nekem ez nyerte el legjobban a tetszésemet, bár kicsit módosítottam rajta már az első alkalommal. Nagyon gyorsan elkészül, és mivel variálható, mindig egy kicsit más. Szerintem érdemes kipróbálni.





Hozzávalók:

- 1 nagy csirkemell
- 1 nagy fej vöröshagyma
- 3-4 szál sárgarépa
- 4-5 nagyobb krumpli
- tetszés szerint cukkini, tökfélék, ami éppen akad
- bors, currypor, vegeta
- 1 evőkanál cukor


Előkészítés: 

A csirkemellet csíkokra vágom, a zöldségeket megpucolom. A hagymát és a répát vastag karikákra,  a krumplit és a tökféléket kockákra vágom. Egy kicsi pohárban kikeverek 2 kiskanál curryport egy kis vízzel.

Elkészítés:

Serpenyőbe olajat teszek, és kicsit felhevítem, beledobom a hagymát, gyorsan lepirítom. Hozzáadom a curry-víz keverélket, és gyorsan elkeverem, hogy mindenhol befedje a hagymát. Ezt követően beledobom a csirkemell csíkokat, és fehéredésig sütögetem őket. Ez az egész nem tart tovább 5 percnél. Aztán már csak a répát és a krumplit kell hozzáadnom, felönteni egy kis vízzel, és megszórni borssal, vegetával, és a kanálnyi cukorral. Ekkor kisebb lángra veszem, lefedem, és addig főzöm amíg a hús meg nem puhul. Ha kell utánaöntök egy kis vizet. Amikor már a hús is kész, pár percre bedobom a cukkinit, tököt, és hagyom kicsit párolódni. Ha úgy alakul akkor hagyom lesülni picit, de levesen is nagyon finom.  Mivel van benne krumpli, így ahogy van szoktuk enni. 1 óra alatt tokkal-vonóval-mosogatással elkészül.

Jó étvágyat!

0 comments:

Megjegyzés küldése