2011. június 29., szerda

Csokis kifli

      Valamilyen kelttésztára fájt a fogam   , és , hogy ne legyen mindíg ugyanaz, gondoltam kipróbálok valami újat. A nővéremnél , egy receptgyűjteményben találtam rá, valamikor rég, ennek a csokis kiflinek a receptjére. Mivel fotóm nem volt, csak a saját fantáziámra hagyatkozhattam( ez meg is látszik a kiflik alakján) , de az íze a lényeg, és az nagyon-nagyon finom volt!
   Hozzávalók
        a tésztához

  • 40 dkg liszt
  • 2 db tojás
  • 10 dkg cukor
  • 3 dcl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 20 dkg csokoládékrém ( mivel nekem ilyen nem volt itthon, készítettem)
  • 0,35dcl olaj
A krémhez

  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • 3 dkg liszt
  • pár csepp rum aroma
  • 1 egész tojás
  • 2 kanál kakaó
  Legelőbb a krémet készítjük el. A hozzávalókat egy hőálló edényben simára kavarjuk és pár percre bemikrózzuk, majd a hőtőszekrényben visszahűtjük.
  A lisztet egy mélyebb edénybe szitáljuk, a közepébe lyukat fúrunk, beletesszük az élesztőt , egy kevés langyos tejet töltünk rá, és összedolgozzuk. 
  A tojások sárgáit elkavarjuk a cukorral, míg a cukor teljesen fel nem olvad, azután hozzáadjuk a langyos tejet, mindezt a liszthez töltjük, és puha tésztát gyúrunk belőle. Én addig szoktam dagasztani , amíg a tészta elválik az edény falától és a kezemtől. Duplájára kelesztjük.
  Ha megkelt, 5-6 dkg-os darabokra szabdaljuk, mindegyiket kinyújtjuk , egyesével csokoládékrémet viszünk fel rá , majd felgöngyölítjük őket kifli alakúra.
   Egy megolajozott tepsire tesszük a feltekercselt kifliket, tetejüket megkenjük tojás fehérjével , és hideg sütőben 30 perc alatt pirosra sütjük.






 Tipp: a sütő aljára egy kis edényben vizet teszünk, így nem szárad ki a tészta sülés közben.







5 comments:

Névtelen írta...

Hol a csoki a krémben???
Sziszi

Unknown írta...

Ó, ez nagyon finom lehet, de a csokit vagy a kakaót tényleg kifelejtetted véletlenül! Nyáron ki fogom próbálni!

Marika írta...

Köszi lányok, valóban kimaradt! Most pótolom!

Vicuska írta...

Finom!

Marika írta...

Vicuska, valóban nagyon finom ...........volt! :) Nagyon gyorsan elfogyott! :)

Megjegyzés küldése