2011. október 31., hétfő

Fantás süti

Halloween alkalmából sütöttem ezt a szép, narancssárga sütit. :)

Hozzávalók:

-6 tojás
-6 evőkanál cukor
-4 ek liszt
-2 ek cukrozatlan kakópor
-1 csomag sütőpor
-1 dl étolaj

-25 dkg vaj vagy margarin
-25 dkg porcukor
-25 dkg túró (vagy ricotta)
-1 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom héjja

-7 dl fanta
-2 csomag vaníliás pudingpor

Elkészítés:

A tojás sárgáját 5 evőkanál cukorral kikeverem, a tojás fehérjét habbá verem, közben 1 evőkanál cukrot teszek bele, majd a sárgájával habosra keverem robotgéppel. Ezután hozzáadom az olajat is, majd a sütőporos lisztet, kakaóport kanalazom hozzá óvatosan. Miután az egészet összedolgoztam, kivajazott és kilisztezett tepsibe teszem (vagy sütőpapírral bélelt tepsibe), és 180 - 200 fokos előmelegített sütőben, 20 - 25 perc alatt készre sütöm. Megvárom, míg teljesen meghűl.
Közben a krémet is elkészítem: a puha vajat és a porcukrot összedolgozom, majd hozzáadom az áttört túrót, vaníliás cukrot és reszelt citromhéjat. A kihült tésztára kenem egyenletesen.
A máz következik:a fanta üditőben elkeverem a vaníliás pudingot, közepes lángon felfőzöm. Ha lehűlt, simára keverem. (ha egy folpack darabot ráteszek közvetlen a fantás mázra, akkor nem bőrösödik meg a teteje)
A túrós krém tetején egyenletesen elterítem, majd néhány órára a hűtőbe teszem.

Jó étvágyat hozzá!

6 comments:

ribizlifozelek írta...

Megcsinalom :)

JuditAu írta...

Hajrá! :)

Marika írta...

Nagyon jól néz ki, és biztosan nagyon finom is! Egyik barátnőmnek is van valami fantás süti receptje, de nem vagyok benne biztos , hogy ugyanez-e! Mindenképpen ki fogom próbálni!

Unknown írta...

Ezt a lányaim nagyon szeretik. Én még sosem csináltam, Gabó barátosném késziti mindig tepsiszámra ha jön hozzánk, de eddig még mindig kevés volt! :)

naomihenger írta...

Már nagy az elmaradásom, de karácsonyra sütök :)

Unknown írta...

Hi-hi, szavadon foglak! :)

Megjegyzés küldése