2011. október 13., csütörtök

Vargabéles


Hozzávalók 6 személyre:

500 gramm cérnametélt
1 csomag fagyasztott réteslap
500 gramm turó minimum, de lehet több is
6 tojás
2 dl tejföl
2 citrom reszelt héja
2 csomag vaniliáscukor
250 gramm cukor
2-3 evőkanál margarin
olaj
izlés szerint mazsola

porcukor a tetejére

A tésztát megfőzöm, de csak 4-5 percig főzöm, nehogy tulfőjjön! Legalább 2-3 evőkanál vajjal összekeverem és hagyom kihülni! Amig elkészül a többi hozzávaló addig többször is megkavarom.

Közben 5 tojássárgáját szétválasztok, külön tálba teszem, a 6. tojás fehérjét is beleteszem a külön tálba, de a sárgáját félre teszem, mert kell a végén a tészta tetejére. A sárgákat simára keverem a cukorral, porcukorral, majd a turót, tejfölt is hozzákeverem (itt Belgiumban a turónak más az állaga, ha itt csinálja meg valaki, akkor elég hozzá 1,5 dl tejföl, de a magyar turóhoz kell szerintem a 2 dl). Ha legalább langyosra hült a tészta, akkor belekeverhetem a turós masszát. A 6 tojás fehérjét keményre verem és óvatosan belekeverem a turós-tésztás masszához. A tepsit kiolajozom és az első réteslapot beleteszem, ezt is olajozom, majd még egy réteslapot, és ujra, majd erre teszem a tésztás masszát, majd a tetejére is legalább három réteg réteslap megolajozva. A tetejére tettem a 6. tojás sárgáját miután összekevertem 3 evőkanál olajjal. Egyenletesen bekentem a tészta tetejét és előmelegitett sütőbe toltam, 180 fokon kb. 30 perc alatt készre sütöttem.

Miután kivettem a sütüből meg lehet volna még szórni porcukorral, én ezt kihagytam, elég cukorbomba volt igy is. Viszont nagyon finom és egyszerü elkésziteni!

1 comments:

Bianka írta...

Imádom :)

Megjegyzés küldése