2012. június 13., szerda

Szines muffinok


Én ezt az alapreceptet használom, és ezt izesitem ha kell dióval, mogyoróval, fahéjjal, mindenféle friss és aszalt gyümölcsökkel. Még soha nem fordult elő, hogy ne sikerült volna, szerintem a világ legegyszerübb sütije!

A legfontosabb az egészben, hogy külön kell összekeverni a száraz és a folyékony hozzávalókat és a végén összekavarni. És ami még fontos, hogy nem kell vele pepecselni, hogy sima legyen a tészta. Alaposan kikavarjuk és már mehetnek is a formákba majd a sütőbe!

Hozzávalók kb. 12-15 db-hoz:
26 dkg liszt (lehet felezni a finomlisztet és a teljes kiőrlésü lisztet, akinek van)
2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
füszerek izlés szerint
gyümölcsök izlés szerint

1 tojás
14 dkg barna cukor
12,5 dkg puha vaj
2,8 dl tej, joghur vagy tejföl (én mindig joghurttal készitem)

Külön vettem direkt a hozzávalókat, e szerit összedobáljuk a hozzávalókat, végül összekeverjük majd mehetnek a muffinpapirral kibélelt formákba. 180 fokon kb. 20-25 percig sütjük.



Én most Németországban vettem a muffinokra diszitésnek glasurt. Miután sikerült megmentenem pár muffint a család elől és kihültek a sütikék, akkor bekentem ezekkel a szines glazurokkal, megszórtam a tetejüket mindenféle cukorral. Ma reggelre szépen megszáradt, csomagolható lett.


1 comments:

Marika írta...

Nagyon guszták lettek !!! Még sosem sütöttem muffint, pedig nagyon szeretnék! :) Az a helyzet, hogy valamiért mindíg elmarad a forma megvásárlása, de , szerintem ki fogom próbálni csak sima tepsiben is, nem hiszem, hogy rossz lenne! :)

Megjegyzés küldése