2012. január 23., hétfő

Almond&Rhubarb Cake

…azaz mandulás rebarbarás sütemény (elrontott változata).

Mivel pénteken megérkezett a National Trust hírlevele, és át is lapoztam, egyértelmű volt, hogy vasárnap sütigyártás lesz. Aztán persze, amikor ott álltam az alapanyagokkal a kezemben a konyha közepén, akkor már nem tartottam teljesen jó ötletnek ezt a sütést.

Na, de azért ehető lett, még annak ellenére is, hogy itt-ott a recepttől sikerült eltérni és a kinézet meg ugye amúgy sem lehet mérvadó (a ronda és finom reklámot mindenki ismeri, szóval kéretik nem ítélni elsőre)

Hozzávalók:

350g rebarbara (4 centis darabokra vágva) – na itt rögtön elkövettük azt a hibát, hogy konzervet vettünk, mert sehol sem találtunk rebarbarát, pedig máskor mindig ott figyel hegyekben a zöldséges polcon

200 g kristálycukor (golden caster sugar)

140 g vaj (puhított)

2 tojás (felverve)

1/2 teáskanál sütőpor

85 g sütőporral dúsított liszt (self-raising flour)

100 g darált mandula

Továbbá kell még:

25 g olvasztott vaj

25 g nádcukor (muscovado sugar)

50 g szeletelt mandula (nagy rémületünkben, hogy nincs igazi rebarbara, szeletelt mandulát elfelejtettünk venni és mivel itt vasárnap 4 órakor bezárnak az üzletek, ezért esély sem volt szerezni, így hát ez nálunk darált mandula lett megint csak)

meg egy kis porcukor a szóráshoz

A recept azt írja, hogy keverjük össze a rebarbarát 50 g kristálycukorral, tegyük 1 órára félre és néha keverjük át. (A mi konzerv rebarbaránk elég furán nézett ki eleve a létől, ami a konzervben volt és a cukortól még levesesebb lett, de azért becukroztam és félre is tettem 1 órára).

Melegítsük elő a sütőt 190 fokra és vajazzunk ki egy mély, 23 centis kerek sütőformát (nekem 26-os van, ez lényeges méretkülönbség, bár az elején még azt hittem, nem számít).

A vajat és a maradék 150 g kristálycukrot keverjük jól el majd adjuk hozzá a tojásokat, a sütőport, a lisztet és a darált mandulát és keverjük át lágyan.

Kanalazzuk bele a tortaformába és simítsuk el. Itt megint megdöbbentem, hogy a 26-os forma bizony marha nagy a tésztához… Öntsük le a rebarbaráról a nedvességet és tegyük a tészta tetejére és süssük 25 percig.

Közben az olvasztott vajat keverjük össze a nádcukorral és a szeletelt mandulával majd szépen szórjuk a sütemény tetejére.

Csökkentsük 180 fokra a sütési hőfokot és további 15-20 percig süssük még.

Hagyjuk a tortaformában kihűlni, majd tegyük ki egy szép tálra és porcukorral megszórva tálaljuk.

A porcukor nálunk lemaradt a nagy rémülttől, ahogy kinézett a süti, de amúgy is vaníliamártással (Vanilla Custard) öntöttük nyakon.

Ha valaki megsüti, kérem szépen mutassa meg a fényképet, mert szeretném látni, szép formázottan is ezt a sütit…

mandulás

 

2 comments:

Unknown írta...

Véleményt már mondtam. Most nem láttam én sem rebarbarát, ha lesz elkészitem, de biztos az enyém is ilyen lesz, viszont remélem finom, mint a tiéd! :)

Euthymia írta...

@CSilla: ok, várom a kóstolás utáni véleményed is :) Most így kedden (vasárnap du csináltam) még finomabb, összeértek az ízek :)

Megjegyzés küldése