2012. január 1., vasárnap

Lencsesaláta

Az úgy volt, hogy felírtam valami újévi lencsesalátának a receptjét egy cetlire…az jól elkeveredett, de azért nem maradtunk lencse nélkül az év első napján (idén sem). Bár annyi rémlik, hogy valami főtt tojást emlegetett a recept, amit amúgy is kihagytam volna, mert ugye a tyúk elkaparja a szerencsét..

Tegnap a szilveszteri buli előtt ezért csak a konyhában talált dolgokból próbáltam valami újévi lencsét összehozni:

1 fej lilahagymát megpucoltam és félbevágtam, felszeleteltem, 1 csokor újhagyma (spring onion) is feldarabolásra került és olívaolajon kicsit megpároltam a felaprózott hagymát, szórtam rá fűszert, amit találtam a szekrényben (só, bors, szerecsendió, majoranna, fokhagymasó stb.).

3 pár virslit felkarikáztam és rádobtam a fűszeres hagymára, kicsit pirítottam egyet rajta és ráöntöttem egy adag előfőzött lencsét, meg adtam hozzá egy babérlevelet is. Pár percig hagytam átforrósodni az egészet és utána félretettem hűlni.

1 doboz tejfölt összekevertem 2 kanál mustárral meg egy fél citrom levével, adtam hozzá egy kis fűszert is (só, bors) majd amikor a lencse kihűlt áttettem egy üvegtálba és nyakonöntöttem ezzel a tejfölös mustárral. Jól átkevertem és betettem a hűtőbe, ma délután pedig jól befalatoztuk.

Pirítottam hozzá cheddar sajtos - borsos zsemléket…BÚÉK mindenkinek :)

lencsés

0 comments:

Megjegyzés küldése