2012. március 1., csütörtök

Lepény

Ma egy kicsit összehoztam az angol piet meg a görög lepényt. Mivel az elmúlt napokban nagyon sok ilyen lepénykét ettünk (szpanakopitta), ezért gondoltam, még nosztalgiázzunk egy kicsit ezzel a mai vacsorával. Bár réteslapot itt elég kevés helyen lehet kapni és lusta voltam elmenni oda, ahol van,  ezért most bolti vajastésztát vettem (ezért mondom, hogy összehoztam az angolt a göröggel).

Receptet sem kerestem a neten, sem a görög szakácskönyvben, mert úgy voltam vele, hogy van itthon darált (pulyka) hús, ahhoz veszek egy kis zöldséget és rossz nem lehet, ami kisül belőle. Sima spenótosat most nem szerettem volna csinálni.

De akkor pontosítsuk, hogy és mint is lett ez összerakva.

Hozzávalók:

1 csomag vajastészta

olívaolaj

250 g darált(pulyha)hús

1 szál póréhagyma

1 lilahagyma

feta

3 marék spenótlevél

bors, fokhagymasó, zöldfűszerek (további fűszer ízlés szerint)

1 tojás

tej

szezámmag

lepeny

A lilahagymát apróra, a póréhagymát félbe és karikába vágtam, olívaolajon megpároltam majd hozzáadtam a megvagdosott spenótleveleket. Jól összekevertem, megfűszereztem, fedő alatt pár percig hagytam puhulni. Levettem a tűzről és a feta felét belekevertem (törtem).

A darált húst kevés olajon és fedő alatt megpuhítottam, kicsit főztem, de csak saját levében, fűszereztem és egy kevés ideig erős lángon hagytam elpárologni róla a levet.

Egy tálba összekevertem a zöldséget a hússal.

A vajastésztát egy kis tepsibe beleterítettem és rákanalaztam a zöldséges húst, majd a tetejét megszórtam a feta másik felével és a tészta szélét ráhajtottam. Villával megszurkáltam.

Éppen csak egy löttyintésnyi tejet összekevertem egy tojással és a tészta tetejét megkentem vele.

200 fokra előmelegített sütőbe tettem és 25 percig sütöttem. Újra megkentem a tejes tojással, megszórtam szezámmaggal és visszatettem még 5 percre.

Ezt alapvetően bármilyen töltelékkel elkészíthető (meg réteslappal) és nevezhetjük bárminek. Én most lepénynek hívom..

 

3 comments:

ribizlifozelek írta...

Jól hangzik. Kipróbálom.

Euthymia írta...

kíváncsi leszek a véleményedre :) :)

murok marci írta...

milyen jó, hogy megint eszembe jutott idejönni. viszem is.csak majd húsnélkül lesz nálunk készítve;)

Megjegyzés küldése