2010. május 5., szerda

KUKORICA KRÉMLEVES

KUKORICA... mi nagyon szeretjük, főve-sülve, salátában és rizses verzióban is.
Most annak a mexikói kukorica krémlevesnek a receptjét szeretném Veletek megosztani, amivel lassan két évvel ezelőtt lettem elvarázsolva a Párom által. Ugyanis ez volt a menü, amikor az első vacsorát készítette Nekem... mondanom sem kell, hogy sikert aratott vele:) Azóta is gyakran elkészítjük.

Hozzávalók 4 személyre:

3 kukorica konzerv (kb.800 gr)
1 doboz tejszín (400 ml)
sajt és füstölt sajt fele-fele arányban (15-15 dkg)
jalapeno paprika
só, bors
bazsalikom
Erős Pista vagy chilli
natúr tortilla chips

A kukoricát feltesszük főni, annyi vízbe, hogy belepje.Sózzuk, borsozzuk.Negyedórán keresztül főzzük.
Botmixerrel pürésítjük, folyamatosan hozzáadagolva a tejszínt. Ha túl sűrűnek bizonyul, tejjel hígíthatjuk.Összeforraljuk 2 perc erejéig, ezalatt beledobáljuk a karikázott jalapeno paprikát, Erős Pistát (mi ezzel nem szoktunk spórolni, mert csípősen az igazi), 1 teáskanál bazsalikommal megszórjuk és végül hozzáadjuk a reszelt sajtot.
Azonnal lehet tálalni, mi a tányérok aljára még extra sajtot szoktunk szórni, rámerjük a levest, rádobunk még 2 karika paprikát, vékony olíva olaj csíkkal díszítjük és tortilla chips-el fogyasztjuk.

Ezzel az első bejegyzésemmel szeretnék bemutatkozni és mindenkit üdvözölni!
Mert ugye enni kell s enni jó!:))))
Csillu

5 comments:

Unknown írta...

Csilla, örülünk, hogy ránktaláltál, várjuk a jobbnál jobb recepteket! :)

És ezzel az elsővel a kisfiamnak szereztél nagy örömet, mert nagyon szereti a kukoricalevest, de fogalmam sem volt, hogy kell elkészíteni. Meglepem vele egyik nap! Köszi! :)

Euthymia írta...

Juj, mi annyira krémlevesesek vagyunk, hogy csak na! Ilyen változatban még nem próbáltam a kukoricásat,de nyammmmmi lehet!! :) Mi általában croutons-t áztatunk a krémlevesbe, de hogy eddig nem jutott eszembe a tortilla chips :)

murok marci írta...

én sem föztem még soha kukoricalevest, de nagyon szívesen kipróbálom, mert én is szeretem a kukoricát minden formában.

Csillu írta...

Igen, a gyerekek egyik kedvence, csípős nélkül. Főleg, mert chips-el lehet mártogatni!
Örülök, hogy tetszik a recept, bevallom kicsit izgultam..így az elején:)

Unknown írta...

Csillu, miért? Ami finom az finom! Itt mind háziasszonyok vagyunk, a családunknak sütünk-főzünk, várjuk a jó ötleteket, a kipróbált finomságokat!

Megjegyzés küldése