2010. szeptember 18., szombat

leegyszerüsített minesztrone - minestrone trifft maultaschen

nem tudtam minek nevezni a ma délben készült levest és mivel szerintem a legjobban még minesztronére hasonlít, lett ez a neve. adva volt hozzá egy két éhes ember és egy kongó hütöszekrény, amelyben ott lézengett két szál répa, két szál zöldhagyma és két mini-cukkini. a faygasztóból elökotorásztam egy mini-zacskót, benne egy maréknyi zöldborsóval, valamint egy zacskót, amiben 4 db hússal töltött derelye volt. ezutóbbit itt készen lehet venni a hentesnél és pl. levesbe szokták fözni.

két bio-zöldségleveskockát egy kis vízben  feloldottam és 5 percig föztem benne az apróra vágott répát és a zöldborsót, ekkor hozzáadtam a felkarikázott zöldhagymát és a cukkinit, beletettem a derelyét és 5 percig hagytam alacsony tüzön egészen lassan föni, majd kikapcsoltam a tüzhelyet és még állni hagytam 5 percet. ezalatt összekevertem 2 teáskanál szárított bruszkettakeveréket egy kevés vízzel és pici olívaolajjal, adtam hozzá egy jó csipetnyi csilipelyhet. a csípös bruszkettával tálaláskot ízesítettem a levest, amely így kellemes halovány paradicsom-fokhagyma-oregánó ízt kapott. a tetejét megszórtam petrezselyemmel. ha nem felejtettem volna el, reszelt parmezánnal is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

man nehme aus dem beinahen leeren kühlschrank: 2 möhren, 2 frühlingszwiebeln, 2 mini-zuchini, eine handvoll tk-erbsen und 4 maultaschen (gibts bei alnatura oder beim metzger – ich bevorzuge die alnatura-variante, da vakumiert und für alle fälle griffbereit).

man koche daraus eine schnelle suppe (kochzeit max 5-10 minuten), die maultaschen hinzugeben und 10 minuten auf der ausgestellten herdplatte stehen lassen.  währenddessen bruschetta-tomaten-gewürzmischung mit einer guten prise chili-flocken, etwas wasser und olivenöl verrühren und die fertige suppe mit der bruschetta würzen, mit petersilie  bestreuen. und nicht vergessen: parmesan kommt auch noch oben darauf…

0 comments:

Megjegyzés küldése