2010. szeptember 9., csütörtök

Rizsfőzés fortélyai

Már sokfelé jártam, figyeltem, sokat olvastam, tanultam a rizsfőzésről. Mégis a sajátom szeretem a legjobban, amit még egyszer az egyetemen tanultunk a kubai barátainktól. Egyszerü, gyors és nagyon finom pergős rizs az eredmény.


Hozzávalók:

rizs
vaj
izlés szerint füszer

Elkészités:
A rizst leöblitem forró vizzel. A vajat felhevitem és ráteszem a rizst. Én soha nem piritom, csak átmelegitem és forró vizzel felöntöm, egy kicsit több vizzel, mint a rizs térfogata. Izesitem. És jön a lényeg, nem keverem. Barátaink mondták, hogy a rizst ahogy kavargatjuk, akkor olyan lisztszerü anyagot kavarunk le róla mindig, és ettől lesz mászkos, ragacsos, mintha lisztet szórnánk a rizshez. Tehát a lehető legkevesebbet kavarjuk! Ha felforrt, akkor a legalacsonyabb hőfokra levesszük, hogy épp csak forrjon és fedővel letakarjuk. Ha elforrta a vizet, akkor megkavarhatjuk, kóstolhatjuk, de kevés kavarással, hogy minél kevesebbet mozgassuk a rizsszemeket egymáson. Ha szükség van rá, akkor lehet alá önteni még vizet, de csakis forró vizet. A barátaink még azt mesélték, hogy ha hideg vizet öntünk a forró rizsre, akkor egy bevonat lesz rajta, ami után soha nem fog rendesen megfőni a rizs.

Igazság szerint ők a forralás után forró sütőbe tették a rizst Kubába, de az egyetemen nem volt sütő csak rezsó, hát igy csináltuk, igy szoktam meg, és ennél is maradtam.

7 comments:

Piroska írta...

Es nem ragad le???

Unknown írta...

Bizony nem! Nem szabad neki! Ha őrzöd mig fel nem forr, akkor nem fog leragadni! Aztán egy kavarás és már csak várni kell rá, de őrizni már nem kell! De a fedő az követelmény! :)

Pyry írta...

Én is hasonlóan csinálom, csak olajon, nem vajon, icipicit pirítom csak, és kétszer annyi vizet rakok hozzá mint amennyi a rizs volt, lefedem, alacsony fokozatra veszem, és húsz perc alatt kész, hozzá se nyúlok. A legvégén kóstolom csak meg hogy megfőtt-e, ha nem akkor még egy kis víz is alá, ugyanúgy fedő vissza, hagyom még picit.
Nekem nem mániám a pergős rizs, de így sem szokott maszatos lenni. :)

JuditAu írta...

Na akkor az én készítési módom nagyon pórias.. :))) Mikroban egy bögre rizshez két bögre hidegvizet öntök (nem mosom át), bele egy csirkehúsleves kocka, vagy ha nincs, akkor csak só. 15 percig mikrózom legmagasabb fokozaton (850 W), ha kész, kiveszem, akkor keverem át, lefedem 10 percig még, és kész. Tök pörgős rizs lesz belőle, és a tűzhelynél sem kell őrizgetni, addig tudom csinálni a többi kaját... :)

Afromagyar írta...

MINDENT megfozok, de rizst, azt nem tudok, szegyen ide, szegyen oda. Meg fogom probalni igy is. (A ferjem nagyon jo rizst foz, de a vegig nagy langon es o sem kavargatja. Viszont fozes elott sokaig mossa, es olajat hasznal az elejen).

Christine írta...

Én pedig úgy főzöm a rizst mint a tésztát. Bő vizben 10-15 percig. Aztán leszűröm és kész. :-))

Csillu írta...

Azt mondják, hogy finoman készítem a rizst. Én így szeretem:

Kevés olajon gyorsban megpíritom a rizst, úgy, hogy hozzádobok egészben egy fej vöröshagymát és pici sót.(Leveskockákat, vegetát NEM!)Felöntöm vizzel és sutty be a sütőbe, alufólia a tetejére. Első 15 percben 200 fokon, utána kikapcs és még negyedórát ott pihen. Mindig bevált!

Megjegyzés küldése