2011. december 11., vasárnap

Fokhagymás-diós pogácsa

A napokban jött egy receptekkel teli email, abból választottam ma ki ezt, mert nagyon szerettem volna valami sósat gyártani, ha már a mézessel hadilábon állok..

Miután megsütöttem, a neten megtaláltam különböző variációkban is, de ide azt írom, amit az email receptben volt.

A tésztához kell

25 dkg liszt (na az angol lisztből valamivel többet kellett tennem bele)

25 dkg tehéntúró (bár tescoban, asdaban, sőt sainsbury’s-ban is lehet már kapni, én mégis valamiért a lengyeleknél veszem)

20 dkg margarin (na, én vajat használtam, mivel Tib azt mondta, a margarin túl sovány, ami itthon van és vizes)

5 dkg darál dió

1 gerezd fokhagyma

1 tojás

bors

valamint kell még

1 tojás és 20 dkg darabosra tört dió (szerintem ez marha sok)

fokhagymas

Szépen mindent összegyúrtam cipó formára és becsomagolva a hűtőbe (conservartory) tettem 1-2 órára.

Lisztezett deszkán kinyújtottam majd bekentem tojással és megszórtam a darabos dióval. Kiszaggattam és előmelegített sütőbe megsütöttem.

Itt jönnek a problémák, a recept szerint közepes meleg sütőbe kell sütni, de hogy mennyi ideig, arról egy sort sem írtak. Ezzel amúgy is mindig bajom vagyok, most sem volt másképp, de azért végül csak megsült és ehető is lett :)

Ti meddig sütitek a pogácsát, ha nincs leírva, hogy mennyi ideig kell sütni?

 

7 comments:

Polla írta...

180 fokon kb 15-18 perc. De sütő függő.

Unknown írta...

Én szinte minden sütit 180 fokon sütök, csak akkor nem, ha kifejezetten kéri a recept a más hőfokot.

A pogácsával vigyázzni kell, mert könnyen kiszárad, ha sokáig sütjük. Ráadásul te dióval szórtad meg, ami megint az óvatosságra figyelmeztet, hiszen a dió könnyen megég a sütik tetején.

Én akkor szoktam kivenni a pogikat, ha elkezd pirulni a teteje. Ha olyan van a tetején, amitől nem látható rendesen, akkor a tepsi közepéről egyet megemelek és megnézem az alját. Ha ott is elkezd pirulni, akkor már jó. Tapasztalatom szerint ha már sült az alja, akkor a pogi száraz, törős lesz. Viszont van, aki meg ezt szereti!

Az első tepsi mindig tovább sül, még akkor is, ha előmelegitettük, az összes többi már hamarabb meg van.

Ezek az én megfigyeléseim! :)

euthymia írta...

Köszi csajok :) de 180 fokosan a légkeverésessel is? Tudom, hülye kérdés, de amióta légkeveréses van, azóta vagyok mindig bajban :)
Ez egész jól sikerült, csavargattam 150 és 180 között és olyan jó lett, hogy Tib ebből akar céges vigyünk csütörtökön valamit-napra :)

Köszi!!

Unknown írta...

Timi, a légkeveréses sajnos minden sütit jobban szárit. Van amelyiknél nem gond ez, de van amelyiknél igen. Szerintem 160 foknál magasabbal ne süssed,ami viszont jó, hogy hamarabb megsül. Itt bizony most tapasztalgatnod kell! Csak ügyesen! Majd irdd meg a tapasztalataidat!

Hozom én is a hétvégi termést mindjárt! :)

Névtelen írta...

Sütőpor nem kell bele?

Polla írta...

Minden süteményt légkeverésen és 180 fokon sütök. Nekem nem szárít a sütőm.

euthymia írta...

@Névtelen: nem kell bele, én is meglepődtem, de aztán láttam, hogy kicsit feljött, bár ennél jobban fel szoktak jönni a sütőporos pogácsák, ebbe nem volt írva, én is keresgéltem, vagy legalább szódabikarbónát, de semmi...

Köszi a válaszokat mindenkitől, próbálgatom :)

Megjegyzés küldése