2011. december 11., vasárnap

mandulás-kávés biscotti/ mandel-mokka biscotti

ritkán sütök kekszet, de ez olyan könnyen és gyorsan megy, ráadásul olyan finom, hogy biztosan nem elöször készült ma.

12,5 dkg puha vaj

15 dkg cukor

1 vaniliarúd kikapart belseje

1 csipet só

2 tojás

25 dkg liszt+ 1 tk sütöpor

1 ek kakaó

1 tk fahéj

15 dkg egész mandula (durvára vágva, egy száraz serpenyöben megpirítva)

5 dkg olvasztott étcsokoládé

2 tk instant espressopor  (2 tk forróvízben elkeverve)

egy jó marék liszt a megszóráshoz

PC112335

a vajat a cukorral, vaníliával, csipet sóval és a tojásokkal habosra kevertem. a lisztet, sütöport, kakaót, fahéjat, csokoládét, espresszót és a mandulát hozzáadtam.

a tésztát 3 részre osztottam és egyenként jól meglisztezett deszkán lisztes kézzel hosszúkásra (30 cm)  formáztam. sütöpapírral kibélelt tepsibe tettem (egymástól kicsit távolabb, mert sütés közben a tészta kicsit szétterül), 180 °C-ra elömelegített sütöben 20 percet sütöttem.

kivéve hagytam 30 percet hülni, majd éles késsel 1 cm-es szeletekre vágtam és 160°C- on 30 percet szárítottam. félidöben megforgattam a szeleteket, hogy mindkét oldaluk ropogós legyen.

PC112318

125 g weiche butter

175 g zucker

1 vanilleschote

1 prise salz

2 eier

250 g mehl + 1 tl backpulver

1 el kakaopulver

1 tl zimt

150 g ganze ungeschälte mandeln (grob gehackt, ohne fett angeröstet)

50 g zartbitter schokolade (im wasserbad geschmolzen)

2 tl instant espressopulver (in 2 tl heißem wasser aufgelöst)

reichlich mehl zum bestäuben

PC112345

die butter mit dem zucker, vanille, salz und eiern schaumig rühren. mehl, backpulver, kakopulver schokolade, espresso und mandeln hinzugeben.

den teig in 3 portionen teilen. jede protion af einer gut bemehlten arbeitsfläche mit bemehlten händen zu einem langen teigstreifen von 30 cm länge formen. auf ein mit backpapier ausgelegtem backblech im vorgewärmten backofen bei 180°C ca, 20  minuten backen.

rausnehmen und 30 minuten abkühlen lassen. mit einem scharfen messer in 1 cm dicke scheiben schneiden. die kekse auf ein mit backpapier ausgelegte backblech legen und bei 160°C ca. 30 minuten trocknen lassen. nach 15 minuten die kekse wenden, damit sie von beiden seiten knusprig werden.

0 comments:

Megjegyzés küldése