2011. december 12., hétfő

Szaloncukorvariációk



Már jó előre elhatároztam, hogy idén szaloncukrot készitünk, hogy legyen a fánkon végre. Kaptam Macstól receptet, amit nagyon köszönök, és sikerült találnom jó pár finomság receptjét az interneten is. Összeraktam azt, amit én szerettem volna, olyan izben amilyet én szerettem volna. Az eredményt láthatjátok!
Mindenkit biztatok, hogy készitsen házilag szaloncukrot, mert egyszerü, szép és tényleg nagyon finom.

Mi három félét készitettünk, 176 db lett belőle. Nem merem mondani, hogy elég lesz, mert még el kell dugnom valahová, hogy kitartson karácsonyig! :)

Kókuszos szaloncukor:

15 dkg porcukor
15 dkg kókuszreszelék
annyi ásványviz, hogy formázható masszává álljon össze

Marcipános szaloncukor:

20 dkg őrölt mandula
15 dkg porcukor
narancshéj izlés szerint
rum (nekem nem volt itthon csak aromám, de azzal is finom lett)
annyi ásványviz, hogy formázható masszává álljon össze

Diós (dejós)-narancsos

20 dkg dió
10 dkg kókuszreszelék
50 dkg mazsola (én ezt kihagytam, mert nem szereti senki)
1 narancs reszelt héja
fél narancs leve
1 kk. fahéj

Az eredeti recept. Nálunk mindenki allergiás a dióra, igy mindig dejót szoktam használni helyette. Most igy tettem, az eredmény nekünk teljesen tökéletes. Mivel senki nem szereti a mazsolát, hát baracklekvárral kevertem össze, hogy formázni lehessen.

Ha készen vannak a masszák, akkor szaloncukornyi
formákat készitünk, majd olvasztott csokoládéban megforgatjuk. Két fogpiszkálóval megfogva ügyesen lehet forgatni a csokoládéban. Tálcára vagy rácsra helyezzük és hüvös helyre tesszük, hogy teljesen megkeményedjen a csokoládé.

Szines, könnyen hajlitható papirokba és alufóliába csomagoltuk, végeit bevagdostuk.

A recepteket, amik segitettek nekem, itt találtam:


5 comments:

Marika írta...

Nagyon szépek! Nagyon egyszerűnek tűnik az elkészítése, nem is gondoltam volna! Elképzelhetőnek tartom, hogy mi is nekiállunk a gyerekekkel, aztán vagy fölkerül a fára, vagy nem!:)Köszi a receptet!

Marika írta...

Bocsi, hogyha kötekedek, de nem sok egy kicsit az 50 dkg mazsola?

Unknown írta...

Marika, nem kötekedsz! :) Szerintem nem, mert ha nagyon apróra összevágod, ahogy az eredeti receptben van, akkor az fogja összetartani egész masszát. Szerintem.

Én nem mazsolával csináltam, ahogy olvashattad, igy csak találgatok.

Marika írta...

Átgondolva, bíztosan igazad van, Csilla! Én még nem fogtam hozzá, tapasztalatom nincs! Csak azt hittem véletlen elírás! Ismételten bocsánatot kérek!!!

Unknown írta...

Jaj, Marika, miért kérsz elnézést? Azért is van ez a blog, hogy megbeszélhessük ha valakinek van kérdése. Ma te, holnap én, utána meg más! :)))

Különben sem biztos, hogy igazam van!

Megjegyzés küldése