2010. augusztus 30., hétfő

Az én kenyerem!



Szegény kenyérsütőgépem szinte minden nap megy, ha valami finomságot készitek, akkor bizony naponta többször is.

Sok receptet kipróbáltam, nekem egy francia vált be igazán az alábbi arányokkal. Szeretnék figyelmeztetni mindenkit, hogy ezek a mértékek csak itt érvényesek, hiszen Belgium a tengerszinthez nagyon közel van. Akik magasabb helyeken laknak, azoknak pár sütés alkalmával ki kell tapasztalni a folyadék-élesztő arányokat!

Hozzávalók:

3 dl tej
540 gramm liszt
1 csomag száritott élesztő
fél mokkáskanál cukor,
1 mokkáskanál só
1 evőkanál vaj
5 evőkanál olaj

Elkészités:

A tejem teszem lagalulra, rá a lisztet és a hozzávalókat. Csak arra kell vigyázni, hogy a só és az élesztő ne érintkezzen közvetlenül, én a cukrot rá is szoktam szórni.

Még azt olvastam itt és én is igy csinálom, hogy ne vegyük ki forrón a sütőből a kész kenyeret, hanem hagyjuk egy kicsit, lezárva a sütőt, picit megereszkedik az alja, és simán ki lehet forditani a kész kenyeret, csak a lapátok kicsi helye marad a kenyérben.


0 comments:

Megjegyzés küldése