2010. augusztus 15., vasárnap

paradicsomos borjú-golyók zöld tésztával - 15. vattenfall cyclassics: kalbs-bällchen in tomatensauce mit grünen nudeln

15. alkalommal került megrendezésre hamburgban a világ második legnagyobb kerékpáros versenye, amelyen bárki részt vehet. a táplálkozási szakértök azt állítják, hogy elözö este jó sok szénhidrátot kell enni. ennek jegyében készült nálunk ez a színpompás vacsora.

mr. nokedli eredménye a bizonyíték, hogy tényleg hatékony: idén másodszor indult neki a távnak és 1:31 alatt (37,27 km/h) ért célba, túlszárnyalva tavalyi eredményét. a végösszesítésben a 750., a korosztályában 239. helyet megszerezve.  jövöre talán a 100 km-es táv kerül bevételre.

paradicsomos tészta

2 ek olívaolajat felforrósítottam és rádobtam 6 közepesen nagy négybevágott paradicsomot, hagytam jól átsülni (nem bajlódtam a héjának elözetes lehúzásával, amikor leesett a héja szépen kihalásztam a serpenyöböl azokat), majd hozzáadtam  2 cikk fokhagymát, egy apró kockákra vágott répát és egy vékonyra felszeletelt édesköménygumót. sóztam, borsoztam és lefedve alacsony lángon hagytam összeföni.

25 dkg borjúhúst összekevertem egy tojás sárgájával, sóval, borssal és apróra vágott bazsalikommal, valamint 1-2 ek zsemlemorzsával. apró gombócokat formáztam vizes kézzel és a paradicsomos szószban kb. 20 percet hagytam készre föni azokat. tálalás elött löttyintettem hozzá 1 ek tejszínt, majd bazsalikommal megszórva zöldtésztán tálaltam.

gyorsan2zum 15mal fand heute  in hamburg das weltweit größte jedermann-radrennen vattenfall cyclassic statt. laut ernährungsexperten sollte man am vorabend viel kohlenhydrate essen. 

mr. nokedli hat nach diesem abendessen seine zeit aus dem letzten jahr wesentlich verbessert: die 50 km wurden in 1:31 mit 37,27 km/h durchschnittgeschwindigkeit zurückgelegt. somit hat er in der gesamtwertung platz 750, in seiner altersklasse platz 239 erreicht.  es scheint also zu funktionieren. lecker und schnell ist es obendrein auch.

piros kömény für die tomatensauce habe ich  6 große geviertelte tomaten in 2 el olivenöl angebraten, 2zerdrückte knoblauchzehen, eine kleingewürfelte möhre und in scheiben geschnittene fenchelknolle dazu, gesalzen, gepfeffert und zugedeckt köcheln lassen. die haut der tomaten habe ich nach und nach (nachdem sie sich gelöst haben), so einzeln “rausgefischt”. während die tomatensauce schon köchelte, habe ich 250 kalbshack mit einem eigelb, salz, pfeffer, klein geschnittenem basilikum und 1-2 el semmelbrösel verarbeitet und mit nassen händen kleine fleischbällchen daraus geformt. dieese in die sauce gegeben und in ca. 20 minuten  auf kleiner flamme fertiggekocht, zum schluss mit 1 el sahne verfeinert und auf grünen nudeln mit basilikum bestreut serviert.

0 comments:

Megjegyzés küldése