2010. augusztus 18., szerda

Gyümölcsleves

Egy kedves ismerősöm kérdezte nemrég, hogy csinálom én a gyümölcslevest, mert neki sokszor a gyümülcstől összemegy a tej, turós lesz, ki kell öntenie. Eszembe jutott, hogy bizony még kezdő háziasszonyként én is hányszor öntöttem ki az izre különben nagyon finom, de mégis ehetetlen gyümülcslevest. Aztán persze én is ráakadtam a megoldásra később, remélem lesz akinek segíthetek én is ezzel!

Almaleves

Hozzávalók:

alma
szegfüszeg
fahéj
vaniliáscukor
vaniliáspuding
tej
cukor

Elkészités:

Az almát megpucolom, majd egyformára kockázom. Azért érdemes kb. egyformára vágni, mert nem jó ha a kisebbek szétmennek, a nagyobbak meg még nem főnek meg. Felöntöm vizzel, de csak hogy ellepje az almákat, ráteszek pár szem szegfüszeget, megszórom fahéjjal, vaniliáscukorral, cukorral és fedő alatt megpárolom. Forrás után már csak pár perc. Közben a vaniliapudingot simára keverem 2-3 dl tejjel egy nagyobb tálban. Ha kész az alma, akkor lassan a forró levet rámerem a pudingra, alaposan összekeverem. Mikor már jól felhigult a forró létől, akkor belekeverem a levesbe, felöntöm a többi tejjel amit még beleszándékok tenni, és sürü kavargatás mellett felforralom, ha kell akkor még cukrozom.

Én minden gyümölcslevest igy készitek, a meggy levest is, soha nem kapja össze a tejet és nagyon finom!

1 comments:

ORsi írta...

ezt nevezik hökiegyenlítésnek. én így készítem pl. a tejfölös csirkét, a tökfözeléket és a tejfölös zöldbablevest (persze vanília pudoing nélkül).

a lényeg, hogy a hideghez (tejföl, tejszín, tej - esetleg liszttel elkeverve) adjuk hozzá elöször evökanalanként a forró folyadékot, majd az így langyossá tett ill. felmelegedett tejföl/tejszínt/tejet adjuk a forróhoz. akkor már nem ugrik össze ill. nem csapódik ki a fehérje.

Megjegyzés küldése