2011. január 5., szerda

Meggyes diós sült alma

Az igazság az, hogy az eredeti neve az aszalt szilvával és dióval töltött sült alma. Na, de ahogy ORsi sem szereti követni a recepteket teljes egészében (hihi), általában én sem úgy gyártom le a falatokat, ahogy az a nagykönyvben le van írva.

Most pl. az aszalt szilvát finom meggydzsemmel váltottam ki.

Eredeti hozzávalókkal itt a recept (zárójelben, az én variációm):

3 szem English Cox vagy Braeburn alma (wiki ezt mondja ezekről. Nekem gőzöm sincs, melyik milyen és én meg csak fogtam azt, amit itthon találtam, piros, apró almákat)

25g aszalt szilva felaprítva (pár kiskanál meggydzsem)

100g felaprított dió

25g sótlan vaj

2 teáskanál barna cukor

Előmelegítjük a sütött 200 fokosra.

toltott

Az almát megmossuk, megtörölgetjük és keresztben felvágjuk, majd kivágjuk a magházát és még egy kicsi almahúst is, hogy legyen helye a tölteléknek.

A vajat, a diótörmeléket az aszalt szilvát (meggydzsemet) jól összekeverjük, a barna cukrot is hozzákeverjük és megtöltjük az almákat.

6-8 percre betesszük a sütőbe. Közben előmelegítjük a grillt és sütőlapot a grillhez közelebb helyezzük a sütőben. 3-4 percig grillezzük az almákat majd kicsit hagyjuk hűlni fogyasztás előtt…

Majd egyszer szilvával is kipróbálom. Az eredeti receptet a Morrisons 2011 január/februári számában találtam.

 

0 comments:

Megjegyzés küldése