2011. március 8., kedd

Húshagyókedd és palacsinta

Mivel ma Húshagyókedd van, az angolszász területen pedig Pancake Day (Palacsinta nap) az elnevezése a böjt előtti nagy falatozásnak, ezért most töltött palacsintát készítettem, ha már palacsintás nap van itt a ködösben.

A tésztát 25 dkg lisztből, 1 tojásból, sóból és borsból, vegetából, kevés tejből és szénsavas ásványvízből kevertem és sütöttem ki (kicsit sűrűbb tésztát csináltam a megszokottnál).

Egy tálca apróra vágott csirkemellből pörköltet főztem (hagyma, fűszerek ízlés szerint, pirospaprika, egy kis tejföl). Mikor a hús megfőtt leszűrtem, de a levét felfogtam egy tálban. A palacsintát a hússal megtöltöttem és feltekertem, üvegtálba tettem. A pörköltlevet ráöntöttem, tejföllel és reszelt sajttal megszórtam és betettem a sütőbe, 30-35 percig 180-200 fokon átforrósítottam, hogy jól megolvadjon a sajt is rajta.

hk

 

1 comments:

ribizlifozelek írta...

Ezt kiprobalom :)

Megjegyzés küldése