2010. november 7., vasárnap

csokis-mogyorós keksz - erdnuss-schoko-kekse

van egy olyan rossz szokásom, hogy ha egy tábla csokit felbontok, csak pár darabot eszem belöle, aztán hetekig képes vagyok állni hagyni a maradékot. pár hét után a legfinomabb csoki sem annyira finom már, így tegnap kedvenc mogyorós kekszünkkel párosítottam, abban a reményben, hogy a finom csoki a finom mogyorós kekszet méltóan egészíti majd ki. nem is csalódtam, tényleg nagyon jó lett.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a mogyoróvajas keksz visszatérö édesség nálunk. olyankor szokott készülni, amikor eszembe jut, hogy mogyoróvaj is van itthon és mielött megromlik (na, ideáig még sosem jutottunk) jó lenne belöle valamit csinálni. meg egyébként is minek álöljon itt csak úgy.  ilyenkor aztán sütök egy adag mogyoróvajas kekszet. általában a legközelebbi nagybevásárláskor eszembe jut, hogy mogyoróvajat is kellene venni, mert a múltkor felhasználtam.  az új üveget mindig azonnal fel is bontom és pár napig rájárok, egészen addig, míg el nem teszem egy olyan helyre, ahol nincs a szemem elött és akkor meg is szoktam feledkezni róla. egészen addig, míg eszembe jut… (lásd fenn).  így aztán szinte mindig van mogyoróvaj itthon.

a kekszet teljes kiörlésü búzalisztböl készítem, így mindig az az érzésem, hogy valami nagyon egészségeset sütök. 

a sütöt 180 °C-ra elömelegítem, két nagy tepsit sütöpapírral kibélelünk. 20 dkg puha vajat összekeverünk 20 dkg mogyoróvajjal, 20 dkg cukorral, 2 tojással, egy csipet vaníliával, egy tk fahéjjal. majd hozzáadok 24 dkg teljeskiörlésü búzalisztet, 1 csomag sütöport és 20 dkg zabpelyhet. a tésztából ügyesen kis gombócokat formálok (én diónál kicsit nagyobbakat igyekszem, egy kis plusz liszt segíteni szokott a formázásban), amelyeket a tepsibe teszek és kézzel lelapítgatok. a tetejére egy-egy darab csokit nyomok, majd 180°C-on  15-20 percig sütöm. 15 perc után folyton nézegetem, nehogy megégjen.OLYMPUS DIGITAL CAMERA         ich habe eine schlechte angewohnheit: von einer angebrochenen schokoladen esse ich lediglich einige wenige stücke, der rest wartet geduldig darauf, gegessen zu werden. da nach ein paar wochen des geduldigen wartens keine schokolade mehr so wirklich lecker ist, habe ich mir gedacht, die erst wenige woche restliche schokolade mit einem erdnusskeks zu kombinieren. das ergebnis übertraf meine kühnsten vorstellungen.

den ofen auf 180°C vorheizen, zwei große backbleche mit backpapier auslegen. 200g weiche butter mit 200 g erdnussbutter, 20 dkg zucker, 2 eier, eine  prise vanilie und ein tl zimt  mit dem handrührgerät schaumig rühren. 240g vollkornweizenmehl, 1 backpulver und 200g dazugeben. mit bemehlten händen kleine kugeln  (wie eine große walnuss, ggf. hilft noch ein wenig mehr mehl) formen und auf das backblech setzen. mit der hand leicht flach drücken und jeweils ein stück schokolade daraufsetzen. 15-20 minuten backen (nach 15 minuten regelmäßig kontrollieren).

0 comments:

Megjegyzés küldése