2010. november 22., hétfő

Dobos torta

Több gasztroblogban is találkoztam mostanság a dobos tortával, és bár nem a kedvencem, de úgy éreztem, hogy ezt meg KELL csinálnom... :)


Macikonyháról vettem a receptet, annyit tennék hozzá, hogy a 7 tojásból nekem csak 6 réteg piskóta lett, az is éppenhogy, úgyhogy szerintem legalább 8-9 tojásból kell a piskótatésztát kikeverni hozzá.

A krém hozzávalói:
•4 egész tojás
•20 deka kristálycukor
•2 tasak vaníliás cukor
•10 deka keserűcsoki
•2 ek. holland kakaópor
•20 deka vaj
•egy kevés rum

Fém habüstbe ütöm fel a tojásokat, hozzáadom a cukrot, a vaníliáscukrot és elkeverem. A csokit megolvasztom. (pl. Lindt Excellence 70%) Egy edényben 2 ujjnyi vizet forralok, majd ráteszem a habüstöt, és gőz fölött habosra keverem a tojáskrémet. A gőzről levéve beledolgozom az olvasztott csokit a kakaóport és a rumot, majd teljesen lehűtöm a krémet. Ezután hozzáadom a szobahőmérsékletű vajat, és habosra keverem. Még habosabb lesz a krém, ha 2 keverés között fél órára behűtöm, és újra kikeverem. A betöltésig hidegre teszem, és közben elkészítem a piskótalapokat.

Levágok 7 darab sütőpapírt, majd ezek mindegyikére egy kb. 26 cm-es kört rajzolok (tortaforma vagy tányér segítségével). A sütőt hőlégkeverésnél 190°C fokra előmelegítem.

A tészta hozzávalói:
7 laphoz
•7 tojás
•1 csipet só
•7 púpozott evőkanál finomított kristálycukor
•7 púpozott evőkanál átszitált liszt

A tojásokat a sóval és a cukorral együtt a robotgép keverőtáljába teszem és a legmagasabb fokozatra állítom. (Judit megjegyzése: Én speciel külön habbá verem a fehérjét és a sárgáját, és sütőporos liszttel készítem...)
Néhány perc alatt egy nagyon világos, sűrű és habos tojáskrémet kapok. Ha ez megvan, minimumra állítom a gépet és apránként hozzászitálom a tojáshoz a lisztet. Amikor teljesen sima és csomómentes lett a massza, megkezdődhet a lapok felkenése. (Mivel ez egy mezei piskóta, természetesen nem szempont, hogy robotgéppel készül, vagy pedig kézi mixerrel)
A sütőpapírokat átfordítom, hogy később ne látszon meg a piskótán a ceruza nyoma. Kb. 1/2 cm vastagságban szép egyenletesen felkenem a masszát a kijelölt körökre. Egyszerre 2 lapot tolok a sütőbe, és közben előkészítem a következőket.
A kb. 10 perc alatt szép világosra sült piskótakarikákról azonnal lehúzom a papírt, ügyelve rá, hogy ne törjenek el. Amikor megsült és ki is hűlt mind a 7 lap, egyenként ráfektetem mindegyikre a 24 cm-es tortakarika alját, és ennek mentén levágom a tészta peremét . (Nekem erre egy kistényér tökéletesen megfelelt. Judit). Hogy ennek mi a jelentősége? A lapok abszolút egyforma méretűek lesznek, és a peremük is egyenletes vastagságú lesz, nem vékonyodik el, és így a torta oldalát is könnyebb bevonni a krémmel. Kiválasztom a legszebb piskótalapot és egy hosszú pengéjű éles késsel 12 vagy16 cikkre vágom. Most pedig jöhet a karamell készítése!

A karamell hozzávalói:
•15 deka porcukor
•2 tk. ecet
•2 tk. vaj
•víz

Egy kisebb teflonozott edénybe szitálom a porcukrot és annyi vizet adok hozzá, amennyivel épphogy simára lehet keverni. (úgy saccolom, talán 4-5 evőkanálnyi lehetett amit apránként hozzáadagoltam) Hozzáadom az ecetet és a vajat, és közepes lángon folyamatosan kevergetve elkezdem megolvasztani. Amikor elpárolog a víz, kikristályosodik a cukor, (nem kell megijedni!) aztán lassan-lassan elkezd olvadni, és pirulni. Mivel nem magas, hanem csak mérsékelt lángon olvasztom a cukrot, elég hosszadalmas ez a folyamat, talán 10-15 percig is eltart. Amikor borostyánszínű lett a karamell, azonnal leveszem az a tűzről és az előkészített piskótára kanalazom. Egy hosszú, vajazott pengéjű késsel felcikkezem a még forró karamellt (Én megvártam, amíg meghúl, nekem egyszerűbb volt úgy szétvágni egy éles késsel, így nem lett ragacsos a kés, és nem kenődött mindenfelé a karamel. Judit).

Az időközben kihűlt krémet 6 részre osztom, és egyenletesen megkenem vele a piskótalapokat, majd a torta oldalát és a tetejét is bevonom vele. Szárazon megpirított darabolt mandulát nyomkodok az oldalára végül pedig ráfektetem a karamellszeleteket. (Maradék krémből lehet kupacokat nyomni minden karamelszelet alá, vagy egy-egy meggyel meg lehet emelni a szeleteket, hogy mutatósabb legyen... Judit)


Nagyon-nagyon finom lett! És ne ijedjetek meg, nem ördöngősség! :)

1 comments:

Bianka írta...

Nagyon szépséges lesz

Megjegyzés küldése