2010. november 30., kedd

Samosa

Na, ilyet pont nem csináltunk Lakshmi-val, de hoztam pár kupac indiai szakácskönyvet magammal messziföldről, így ma végre kipróbáltam a samosa-t itthon is. Ha jobban belegondolok, nem is ettünk kint ilyet, csak mindig akartunk, de elmaradt…

Persze megint jól eltérem a recepttől, de azért ehető lett.

Mutton, vagyis ürühús kellett volna bele, de valahogy még nem vettem rá magam, hogy ilyennel próbálkozzam. Így módosítottam a tölteléket egy kicsit a South Indian Kitchen szakácskönyvben leírtakhoz képest.

1 kis fej karfiol

1 nagy fej hagyma

1 szem krumpli

4 nagy szelet sonka

indiai fűszerek (de szerintem ez ízlés szerint variálható - amit én tettem bele az turmeric és garam masala)

koriander (ez szárított volt csak)

fokhagyma-gyömbér krém

liszt (200 gr)*

víz (érzéssel)

olaj

Először a lisztet összedolgoztam egy kevés sóval és annyi vízzel, hogy gyúrható legyen ezek állaga. Letakartam, hagytam pihenni.

A hagymát felaprítottam és olajon kicsit megpároltam, hozzáadtam a fokhagymás gyömbérkrémet és az apró kockákra vágott krumplit, rózsáira szedett karfiolt. Pici vizet itt is öntöttem alá és megfűszereztem, letakarva hagytam megpuhulni a zöldségeket és a végén hozzáadom a felaprított sonkát is.

Fakanállal összetördeltem a nagyobb karfioldarabokat és hagytam kihűlni.

A tésztából kis adagokat tépkedtem, először labdácskákat formáztam belőlük, majd lisztezett deszkán kinyújtottam és megtöltöttem a töltelékkel. A szélét jól összenyomkodtam és villával “mintáztam”.

samosa.-1

Forró olajban kisütöttem.

A szakácskönyv paradicsomos szószt ír hozzá, de szószok nélkül is ehető, magában vagy bármilyen mással ízlés szerint (én joghurttal).

Az eredeti ürühúsos samosa recept megtalálható angolul a South Indian Kitchen - szakácskönyvben.

Mondjuk, nekem egy kicsit olyan, mint otthon a derelye, csak az ugye édes. Vagy itt a sokak kedvence (enyém is) a cornish pastry. Sőt talán kicsit a piroghoz is hasonlít… nincs új a nap alatt :)

*A tészta a töltelékhez kevés lett, maradt ki rendesen.

wikipedia: samosa (EN)

2 comments:

ORsi írta...

épp a hétvégi blogtalálkozón beszélgettünk arról, hogy szinte minden nemzetnek megvan a maga töltött tésztája. nem is lehet véletlen, hoszen remek maradék-hasznosítás, mert ugye mindenfélét bele lehet tölteni;)

Euthymia írta...

bizony így van, csak pont mikor maradék van, sosem jut eszembe, hogy ilyet kéne csinálni, valahogy mindig elfelejtődik.

Megjegyzés küldése