2010. november 4., csütörtök

Tiramisu (kávémentesen)


Biztos vagyok benne, hogy sokaknak van erre egy tuti receptje... :)
Magyarországon rengetegszer készítettem, ha buli volt, általában ezt "rendeltek" a többiek, mindig nagy sikere volt. Aztán mikor kijöttünk, csalódottan vettem tudomásul, hogy a megszokott alapanyagok nélkül nem az igazi. Nem is csináltam egy jó darabig. Aztán most megint megpróbáltam, az extra vastag babapiskótát rumos kakaóba mártogattam (mi nem szeretjük a kávét), hogy olyan puha legyen, mint ahogy megpuhul a Manners teljes kiőrlésű babapiskótája alapból, csak a krémtől. Sajnos itt nem kapható a Manners piskótája...
A magyar receptet írom, ehhez nem kell kakaóba áztatás:

Hozzávalók (egy tortaformához)

-500 g szarvasi mascarpone
-1 doboz manner teljes kiőrlésű babapiskóta
-4 darab tojás
-5 evőkanál cukor
-2 csomag vanilin cukor
-cukrozatlan, jó minőségű kakaópor a szóráshoz

Elkészítés:

A tojások sárgáját habosra keverjük a cukrokkal, hozzáadjuk a mascarponét is. A fehérjéket csipet sóval kemény habbá verjük, majd beleforgatjuk óvatosan a krémbe. A piskótát nem kell beáztatni semmibe! A forma alját kikenjük egy kis krémmel, és elkezdjük rétegezni a piskótát, rá a krémet, megszórjuk a kakaóval, megint piskóta, megint krém, kakaópor. Egy éjszakát hagyjuk állni, annyi idő alatt megszívja magát a piskóta, és finom, puha lesz. Nem kell vele variálni, ebben a receptben az a szép, hogy ennyire egyszerű, és mégis isteni finom!

Jó étvágyat!


(a képeken értelem szerűen az itteni alapanyagokból készült verzió látható)

1 comments:

ARIPI DE FLUTURE írta...

arata bine

Megjegyzés küldése