2010. július 3., szombat

spagetti csilivel, zöldcitrommal, fokhagymával – spaghetti mit chili-limone-knoblauch

este grillezés lesz, ezért délben egy gyorsan elkészíthetö spagetti kerültz csak az asztalra. abból a fajtából, amelyiknek a receptjét tovább tart leírni, mint magát az ételt elkészíteni.

mialatt a spagetti sós vízben kifött, egy serpenyöben olívaolajon megfuttattam  4-6 szeletekre vágott friss fokhagymát, hozzáadtam egy felkarikázott friss csilit és pár szem apróra vágott szárított paradicsomot. igyekeztem odafigyelni, hogy ne égjen meg a fokhagyma. 1-2 perc után levettem a tüzröl és hozzákevertem 2 db apróra vágott szardellát. a kifött spaghettit a olívaolajos-csilis-paradicsomos-szardellás-serpenyöbe, óvatosan átkevertem és meglocsoltam egy zöld citrom levével. bazsalikommal és parmezánnal megszórva ettük. sózni nem is kellett külön, mert a szardella elég sót tartalmazott. friss paradicsommal is lehet készíteni, de én még pont bevásárlás elött voltam, és nem volt itthon. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         heute abend ist  grillen angesagt, daher wurde mittags nur ein schnelles essen gewünscht. während die spaghetti gekocht haben, habe ich in einer pfanne in etwas olivenöl 4-6 knoblauchzehen (in scheiben gecshnitten) leicht angebraten, eine in ringe geschnittene chili und 3-4 getrocknete und zerkleinerte tomaten dazugegeben (frische hatte ich nicht im haus, wäre natürlich auch gegangen). ich habe versucht aufzupassen, dass der knoblauch nicht anbrennt, nach 2 minuten habe ich die pfanne vom feuer genommen. ich habe dann zwei kleingehackte anchovies daruntergerührt, die fertigen spaghettis dazugegeben, der limettensaft und etwas olivenöl noch dazu. bailikum und parmesan. fertig. extra salz brauchte es nicht, da die anchovies salzig genug waren.

0 comments:

Megjegyzés küldése