2010. október 26., kedd

Női szeszély

Csak ma délelőtt tudtam megsütni, de azért itt a beigért recept!

Hozzávalók:
12 dkg vaj
4 tojás sárgája
3 dkg élesztő vagy fél zacskó száritott élesztő
6 evőkanál tej
2 evőkanál cukor
pici só
25 dkg liszt

barakclekvár

4 tojás fehérje
20 dkg cukor
durvára vágott dió

A meleg cukros tejbe megfuttatjuk az élesztőt. Közben a vajat a tojások sárgájáva simára keverjük, majd az élesztővel és a liszttel simára gyurjuk.

Sütőpapirral kibélelünk egy tepsit és szétnyomkodjuk a tésztát. Én kézzel szoktam, mert elég puha hozzá a tészta. Megkenem a tetejét baracklekvárral és kb. fél órát kelesztem. Felverem a tojások fehérjét a 20 dkg cukorral és a sütemény tetejére kenem, darabos dióval megszórom (de csak kicsit, nehogy megégjen!). Bekapcsolom a sütőt 180 fokra és 2 perc mulva be is teszem a tepsit, kb. 25 percig sütöm.

5 comments:

Kóczi Csilla írta...

Hú, de guszta! Köszi, Csilla!

Bianka írta...

nagyon finom

Unknown írta...

Rettenetes édes, csak az készitse el, aki birja, én nem. De a család repes! :)

Afromagyar írta...

Ez nem er!!! Akarok ilyet maris! :)

Zsuzsanna írta...

Ó, ez így tökéletes! Egy menetben kell sütni a habbal, ezt sokan nem is tudják. Barack helyett ribizlilekvárral és még szemezett nyers /télen mélyhűtött/ ribizlivel még jobban szerettük. Valamért az én családom nem repesett, így nem is sütöttem emberemlékezet óta...

Megjegyzés küldése