2010. október 26., kedd

tagliatelle lazaccal és zöldségekkel – tagliatelle mit lachs und gemüse

két szelet lazac mindig van a mélyhütöben, mert sosem lehet tudni, mikor jön el az az este, amikor semmi sincs a hütöben, viszont úgy alakul, hogy valamit fözni kell(ene). így pl, amikor vasárnap este hazaértünk pár napos pihenönkröl.

a lazacot zacskóstul meleg vízben kb. 30-40 perc alatt  hagytam felengedni, majd olívaolajjal mindkét oldalát bekentem, sóztam, borsoztam, szárított reszelt citromhéjjal megszórtam és 180 °C-on 20 percet hagytam alufóliával lefedve sülni, az utolsó 5 percre levettem a fóliát.

ezalatt 2 közepes krumplit és 2 répát apró kockákra vágva kevés vajon megpirítottam, hozzáadtam egy marék mély-hütött borsót és lefedve 3-4 percet hagytam puhulni. a kifött tagliatellét a pirított zöldségekkel és a lazaccal parmezánnal és petrezselyemmel megszórva tálaltam.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         für den fall des falles, dass sonst nichts im kühlschrank ist und ich schnell ein abendessen auf den tisch zaubern soll, habe ich immer lachs in der tiefkühltruhe. so gab es am sonntag, nachdem wir von unserem ostsee-kurzurlaub zurückgekehrt sind, lachs mit tagliatelle.

den lachs habe ich in der plastiktüte im warmen wasser in etwa 30-40 minuten auftauen lassen. danach habe ich ihn mit etwas olivenöl bestrichen, gesalzen, gepfeffert und mit getrockneter zitronenschale berieben.  im 180°C heissen backofen ca. 20 minuten mit alufolie bedeckt gebacken, dann ca. 5 minuten ohne folie noch im ofen stehen lassen.

währendessen zwei kartoffeln und zwei karotten in kleinen würfeln geschnitten in butter angeröstet, eine handvoll tiefkühlerbsen dazugegeben und zugedeckt in 3-4 minuten garen lassen.

die tagliatelle mit dem gemüse und dem lachs, mit petersilie und parmesan bestreut serviert.

comp_steinküste

4 comments:

Csilla írta...

ORsi, ezt a receptet nagyon köszönöm! Most kezdi a család megkedvelni a halat, de amit tálalok, azt igazán finoman kell elkésziteni, mert különben a tálban marad. Ez amit irtál nagyon finom lehet, lehet ki is próbálom egyik este!

Névtelen írta...

Túlsütöd a halat.Így száraz és iszapízű lesz.Ha már nem frissen veszed,akkor különösen ügyelj a sütési időre.Kiengedés után 3-4 perc a bőrös oldalon,1-2 a másikon.Nem sütőben.Sütőben legföljebb egész lazacot.

ORsi írta...

csilla, nagyon örülök:)

névtelen, alufóliával letakarva nem szokott túlsülni ennyi idö alatt. ha magasabb hömérsékleten és nem lefedve sütöm, akkor viszont igen.

direkt sütöben sütöm és nem serpenyöben, mert nem szeretem, ha sülthalszag terjens a konyhában/ lakásban ;)

Névtelen írta...

Szerintem alufóliával lefedve is túl sok idő amit írsz, nem szeretem ha kiszárad a hal. a lazacnak bőven elég a 10 perc max. de sütőben én is jobban szeretem sütni, sütőpapíron elég hozzá pár csepp olivaolaj.

Megjegyzés küldése