2011. május 4., szerda

Birsalmaleves

 Nem emlékszem mikor ettem utoljára birsalamlevest, ezért a minap , a kamrában talált befőttet véve alapul, nekiláttam. A receptet A 100 LEGJOBB erdélyi jó falat címú könyvből válogattam, némi változtatással.
      Hozzávalók  :

  • 30 dkg hámozott birsalma
  • 1 tojássárgája
  • 1 evőkanál liszt
  • csipetnyi só
  • 4-5 evőkanál cukor
  • 2 dl tejszín vagy tejföl (én 1,8%-os tejet használtam)
  • fél marék mazsola(kihagytam belőle)
A gyümölcsöt szeletekre vágjuk(nekem adva volt a befőtt), és enyhén sós vízben megfőzzük, majd turmixoljuk. A tűzre visszatéve tojásos habarással gazdagítjuk. Pár szem mazsolát is főzhetünk bele. (Én még kb . fél dl tejet tettem hozzá)
Rendkívül finom ízű gyümölcsleves!

                                                   

0 comments:

Megjegyzés küldése