2011. május 14., szombat

Kakaós csiga , kicsit másképp

 Imádjuk a kelt tésztákat Tegnap délután eszembe jutott , hogy pár napja láttam strawberry blogjában egy nagyon jópofa receptet. Ott ugyan nem kakaós csiga a neve, hanem "korvapuusti" , de nekem mégis a csiga jut róla eszembe. A lisztem nem volt kiváló minőségű, ezért nem kelt meg a tésztám úgy , ahogy annak kellett volna, de ízre tökéletes lett. 
 Én a következő hozzávalókból készítettem: 

  • 500 gr liszt (650-es) , ezért nem lett olyan szép :)
  • 2 tojás sárgája
  • 25 gr élesztő
  • 300 ml langyos tej
  • 120 gr cukor
  • 40 gr cukrozatlan kakaópor
  • 150 gr olvasztott margarin
  • kb. 200 gr porcukor ( ezt nem mértem)
  • a tetejére a 2 tojás fehérje
 Elkészítés:  A lisztet egy tálba szitáltam, a közepébe  mélyedést fúrtam az ujjammal, beledaraboltam az élesztőt, öntöttem hozzá egy keveset a pici cukorral édesített langyos tejből , letakartam és hagytam az élesztőt felfutni. Ezután hozzáadtam a tojás sárgáját , a többi cukrot és könnyű tésztát dagasztottam belőle . ( A gyenge minőségű liszt miatt kissé több időt vett igénybe , mire elvált a tészta a kezemtől és az edény falától, sőt még kellet adnom hozzá egy kevés lisztet, de ez tanulság volt: csak jó minőségű lisztet szabad használni a kelt tésztákhoz!) Egy tiszta konyharuhával letakartam, és hagytam a duplájára kelni. Közben a kakaót összekevertem egy tálban a porcukorral.
 Ezután lisztezett munkaasztalra borítottam a tésztát és ketté osztottam. Az egyik bucit kinyújtottam, körülbelöl fél centiméter vastag téglalap alakúra, megkentem az olvasztott margarinnal és rászórtam a kakaó és porcukor keveréknek a felét, ezt egyenletesen elsimítottam és a téglalap hosszabb oldalán feltekertem és trapéz alakokat vágtam belőle ( ahogyan a képen látható)
A  trapézokat a s
zélesebb felükkel lefelé állítottam, a felső részüket pedig középen az ujjammal benyomkodtam, hogy kissé szétnyíljanak a rétegek ( persze nekem sülés közben kinyíltak és nem lett olyan szép, mint a strawberryé)

A tepsire téve ismét hagytam, hogy kétszeresükre nőjenek( persze ez nem jött össze), majd megkenegettem a tojásfehérjével, és előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.

2 comments:

Erke írta...

Már régóta kerestem egy olyan kakaóscsiga-receptet, ami nem lesz kőkemény, nem kell locsolgatni, nem folyik ki belőle az összes töltelék, és íme megtaláltam!!! Hálás köszönet. Kicsit saját kezemre formáztam, visszatettem bele az eredeti receptből a barnacukrot, amitől olyan diós felhangja lett, jobban benyomtam a közepét, így inkább két összenőtt csigához hasonlít. A tésztájába is tettem egy kis olvasztott vajat, és így a tésztája isteni omlós lett, az alakja miatt meg benne maradt a legtöbb csoki. SZuper, szuper recept.

Marika írta...

Örülök, hogy tetszett! Biztosan nagyon finom és mutatós lett a tied!! A dícséret nem csak engem illet! :)

Megjegyzés küldése