2011. május 8., vasárnap

Lekváros lepény

a díszítés nem lett tökéletes, de majd fejlődök még :)

 Tegnap valamilyen kelt tésztából készült desszertet kívánt meg a família, és erre esett a választás!
   Hozzávalók:

  • 500 gr liszt (én most 065-t használtam)
  • 25 gr élesztő 
  • 1dl tej
  • 2-3 kanál cukor
  • csipetnyi só
  • 1 tojás
  • lekvár (nálunk most házi készítésű áfonya-illetve barack volt)
  • a tetejére porcukor
  • olaj a sütéshez
 Elkészítés:
     A tejet kevés cukorral meglangyosítom, majd beleteszem az élesztőt , s meleg helyen hagyom , amíg feljön a tetejére .
     Közben egy tálba szitálom a lisztet , hozzáadom a sót , a maradék cukrot és a tojást. Én kézzel dagasztottam, kenyérsütögép híjján , addig amíg a tészta jól elválik a kezemtől és az edény falától (ahogyan drága nagymamámtól tanultam). Ezután kissé belisztezem a tésztát, egy tiszta konyharuhával letakarom, és meleg helyen duplájára kelesztem.
  Ha már megkelt a tészta , lisztezett munkalapra borítom, és körülbelül 2 cm vékonyra nyújtom. Téglalapokat vágok belőle , amelyeknek a közepére teszek egy-egy kiskanál lekvárt(többet is lehet, csak előfordulhat, hogy sütés közben kifolyik). Ezeket összehajtom, a széleit kicsit egymáshoz lapítom( erre azután jöttem rá, miután az első kettő sütés közben kinyílt, mint egy könyv) , majd bő forró olajban mindkét felét szép pirosra sütöm.


           JÓ ÉTVÁGYAT!

0 comments:

Megjegyzés küldése