2011. május 13., péntek

Rántott csirke…

…a sütőből :) 

(valamiért elvesztek a blogger szerveréről a dolgok, ez egy helyreállított bejegyzést)

Valamiért nehezünkre esik az olajban kisütögetése a jó kis panírozott dolgoknak (gomba, karfiol, pipicici, stb.). Nem magával az olajjal van problémánk, hanem az egész művelettel. Megmagyarázhatatlan.

Már többször olvastam, hogy sokan a sütőben sütik ezeket a rántott falatokat, ahogy mi is ott sütöttük egy időben a bolti előgyártott ilyen-olyan panírozott “műhúst” (dínó, halrúd, stb.).

Ma én is kipróbáltam a panírozott húst a sütőben variációt. Egész jó lett. Az eredeti receptet a Nők Lapja Konyha – 2011. áprilisi számában találtam, kicsit átdolgozva készítettem el...

rantottpipi

Hozzávalók:

500g csirkemell(filé)

300ml joghurt

só, bors és fűszerek (ízlésnek megfelelően)

zsemlemorzsa

olaj

A fűszereket (majoranna, vegeta, bors, só, szerecsendió) összekeverjük joghurttal és beleforgatjuk a húst is. 2-3 órát hagyhatjuk állni a joghurtban.

Előmelegítjük a sütőt 200 fokra.

A húst megforgatjuk a szemlemorzsában és tepsire tesszük. Kevéske olajjal kenjük át a szeleteket és irány a sütő.  20perc utána fordítsuk meg és tegyük vissza újabb 20 percre.

És kész is! Hihetetlen, de teljesen olyan volt, mint a forró olajban sült volna.

Párolt újhagymás-cukkíni volt a köret hozzá és egy kis cékla is.

 

 

1 comments:

ORsi írta...

ugyanígy vagyok vele én is. mondjuk nekem magával az olajszaggal van problémám. meg magával a müvelettel. ezt a sütöben sült rántott-csirkét már ezeréve ki akarom próbálni.

Megjegyzés küldése