2011. május 1., vasárnap

Macaron

Életemben nem ettem még macaron-t, ezt a színes, édes, francia édes süteményt. Viszont több gasztroblogon is találkoztam vele, nagyon felcsigázott, igazi kihívásnak tűnt. Ahogy olvastam a recepteket, el is bizonytalanodtam, hogy ennek inkább neki sem állok, olyan trükkös...
De Latsia blogján megnyugtató bejegyzéssel találkoztam, meg egy egyszerű recepttel (nem volt benne 4 napig pihentetett fehérje, cukorszirup 150 fokra lehűtve, és társai), így hát nekiálltam.
Mivel több helyen is olvastam, hogy a pár csepp ételszínezék nagyon halovány volt, így adtam az érzésnek, jóóó sokat belenyomtam. Lett is színe! :)
Amit a recept előtt még hozzáfűznék: nekem nem lett folyós a tojáshabkrém, így a kis félgömböknek lett csúcsa, ahogy kinyomkodtam a zacskóból, de ez csak az esztétikai élményen rontott, az íze és az állaga remek! (a leírások alapján éppen olyan, amilyennek lennie kell)
Igaz, nincs összehasonlítási alapom, de merem ajánlani az alábbi receptet mindenkinek!

Hozzávalók:

12,5 dkg mandula
25 dkg porcukor
12,5 dkg tojásfehérje (nekem ez 4 db volt)
0,75 dl kristálycukor = 7,5 - 8dkg kristálycukor
1 ek kakaó
piros ételfesték (elhagyható, vagy bármilyenre cserélhető)

Csokoládé krém (ganache)

15 dkg étcsokoládé
1 dl tejszín
3,5 dkg vaj
A hozzávalókat összeolvasztjuk és behűtjük, hogy majd a kész macaronokat megkenjük vele.

A mandulát a robotgéppel megdaráltam, hozzáforgattam a porcukrot és félretettem.
A tojásfehérjéket habbá vertem, majd a vége felé hozzászórtam (állandó keverés mellett) a kristálycukrot és belecsöpögtettem az ételfestéket is.
Szép rózsaszín hab lett (legközelebb több ételfesték kell bele, mert sülés után túl halvány rózsaszín lett).
Kakaót én kihagytam.
A cukros mandulát óvatosan a habhoz szórtam és összeforgattam.
Nyomózsákba töltöttem és sütőpapírral bélelt tepsire kb. egyforma korongokat nyomtam.
(Kb. 50 Ft-os pénzérme nagyságúakat ez nálunk az 5 svéd koronás mérete.)
30 percig szobahőmérsékleten száradni hagytam, majd 160 fokos sütőben 10-12 perc alatt készresütöttem.
A sütőből kivettem, hűlni hagytam, majd éles késsel leemeltem a sütőpapírról őket.
(Nekem simán lejöttek, ha valakinek nem, sülés után terítsen ki egy vizes konyharuhát és a tepsiről sütőpapírral együtt óvatosan húzza át a macaronokat a konyharuhára, pár perc múlva simán elválnak a sütőpapírtól.)

A csokoládé ganache-sal megkenünk egy macaront és egy másikat illesztünk hozzá.
Csak annyit töltsünk meg, amennyit megeszünk, a többi lezárt üvegben sokáig eláll.

0 comments:

Megjegyzés küldése