2010. december 28., kedd

Az én bejglim

Elnézést kérek, amiért csak most teszem fel a recepteket, de egyszerün nem volt időm irni, viszont a családom szerint nem csak karácsonykor lehet bejglit sütni, sőt jövőre is lesz karácsony. Kiváncsian várom mások receptjét is!


Sok-sok év óta készitem az alábbi recept szerint a család bejglijét, amiből sosem elég. Ezen a karácsonyon is már 12 rud fogyott belőle. Azért nem több, mert elfogyott minden töltelékem és már nem tudok mit kitalálni bele. :)

Hozzávalók:
50 dkg margarin
1 kg liszt
3 dkg élesztő
2 db tojás
6 dkg cukor
csipetnyi só
4 dl tej

Elkészités:

A tej egy részében megfuttatjuk az élesztőt pici cukorral. A lisztet, cukrot, sót, margarint összedolgozzuk, majd pici mélyedést csinálunk a tésztában és oda öntjük az élesztőt, majd a maradék tejjel összedolgozzuk az egészet. Félkeménynek kell lennie a tésztának, a kéztől el kell válnia. Letakartjuk és pihentetjük kb. 1 órát.

6 egyforma részre osztjuk a tésztát (én le szoktam őket mérni, mert nem tudok jól saccolni). Téglalapalakura nyujtom annyira vékonyra, amennyire csak lehet. Én a sütő tepsijébe teszem, abba belefér mind a hat darab, a szélessége a tepsi szélessége. Megkenem a töltelékkel, szorosan feltekerem, a végeit összecsipem és a tészta alá hajtom.

A tepsit sütőpapirral bélelem ki, és ezekre teszem a kész bejgliket. Egy egész tojást és egy tojásfehérjét felverek, a bejgliket megszurom három helyen és bekenem a tojással. Pihentetem a tésztát, közben mindig nézem, hogy megszáradt-e már a tojás a tetején. Ha igen, akkor ujabb réteggel kenem be. Ezt háromszor csinálom meg.

180 fokra előmelegitett sütőbe teszem, 20 percig sütöm, majd sütőpapirt teszek a tetejére, és még 25 percre visszateszem a sütőbe. Igy átsül az egész, de a teteje nem ég meg.

3 comments:

JuditAu írta...

Nagyon szépek lettek! :)
Azt tudtad, hogy akkor lesz szép márványos, ha először a sárgájával külön kened, aztán ha azt beszívta, jöhet a fehérje? :)

Névtelen írta...

igazán csinosak lettek. az enyém is hasonlóan szokott kinézni és sosem sikerül márványosra. akármivel, akár miylen sorrendben kenegetem.

de nekem már mindegy, akár márványos, akár nem - az enyém;)

Unknown írta...

Igazából márványos lett, csak most nem nagyon, fogalmam sincs miért. Sajnos a páraelszivó lámpályánál készitettem a fotót, igy elég sötét lett, nem sok látszik belőle.

Én a mamikámtól azt tanultam, hogy azért kell megszáritani a kenések között a tetejét, mert sülés közben aztán ezek a rétegek repednek meg. De persze mondanom sem kell, hogy nálunk senkit nem érdekel a repedés! :) Igazából engem sem, csak mamikám miatt csinálom ugy, ahogy tőle tanultam, te jó ég, már milyen régen is. Hagyjuk! :(

Megjegyzés küldése