2010. december 8., szerda

Édesburgonya

A minap láttam Jamie Oliver egyik műsorát (30 perces gyártmányok) és abban volt, hogy megfőzött mikrohullámúban egy kupac krumplit.

Régebben otthon én is főztem így krumplit, de igazából nem szeretem a mikróban melegítést sem, ezért leszoktam róla.

Mindegy, most láttam, hogy szépen megmosva, tálba téve, lefóliázva hogyan is főzte meg pillanatok alatt azt a krumplit és édesburgonyát, és kedvet kaptam kipróbálni újra. Annyira rákaptunk, hogy most már heti rendszerességgel eszünk valami olyat, amihez édesburgonyát mikrózok köretnek. Mondjuk, az ő alapötlete sem volt rossz, de én továbbfejlesztettem egy kicsit és citromot sem használok hozzá.

 edesburgonya

Fogtam 2 közepes édesburgonyát, (most meghámoztam) és betettem egy mikrózható tálba, fóliával jól lefedtem és olyan 10 percre hagytam forogni a mikróhullámokban.

Miután kivettem (óvatosan, mert nagyon meleg) kilikasztottam a fóliát egy picit, hogy a forróság elszálljon belőle és hagytam 1 percig pihenni. Kiszedtem az édesburgonyákat a tálból és felkockáztam.

Egy másik tálba olajat öntöttem és mindenféle fűszerrel jól összekevertem (bors, vegeta, coriander, egy kis szerecsendió és egy kiskanál fokhagymás gyömbérkrémet is adtam hozzá) majd a felaprított édesburgonyát beleforgattam jó alaposan.

Serpenyőbe öntöttem és jól átsütöttem 1-2 perc alatt,  és már tálaltam is (akkor mi halhoz ettük, vegyes zöldsalátával).

2 comments:

ORsi írta...

eltekintva a mikrohullámú sütötöl tetszik;)

Euthymia írta...

igen, nekem is azzal volt gondom, de eddig még túléltük. Neked mi bajod a mikróval? én nem tudom megmondani, de valahogy nem szeretem! :)

Megjegyzés küldése