2010. december 1., szerda

Mézeskalács (azonnal fogyasztható)

Ez a fajta mézeskalács kifejezetten gyerekbarát, mert nem kell pihentetni, és sütés után nem keményedik meg, azonnal fogyasztható. A türelmetlen kis Konyhamanóknak nem kell kivárniuk, hogy ehessenek az alkotásaikból.
Én úgy szoktam, hogy ha egész mennyiséget csinálok, akkor a fele tésztát lefagyasztom, és később sütöm ki, mert egész biztos, hogy nem tart ki karácsonyig...

Hozzávalók:
1 kg liszt (rozsliszt, vagy rozslángliszt az eredi recept szerint, de én sima lisztből készítem, úgy is remek!)
35 dkg méz
12,5 dkg margarin
35 dkg porcukor
1 tk szódabikarbóna
4 tojás + 1 tojás sárgája a kenéshez, fehérje a díszítéshez
1 tk szegfűszeg
1 tk fahéj

Díszítés (miután kihűlt a kalács):
1 tojásfehérje
2 csapott evőkanál étkezési keményítő (én kukorica lisztet használtam, ez is tökéletes)
1 teáskanál ecet
25 dkg porcukor

Elkészítése:
A margarint felolvasztjuk a mézzel (nem szabad forralni!). Összegyúrjuk a hozzávalókat, és kb. 4 mm vastagra nyújtjuk. Tojássárgájával megkenjünk.
A sütőben 180 C°-on 10 perc alatt készre sütjük.

Az írókához a porcukrot összeszitáljuk a keményítővel. A fehérjéhez adjuk az egyharmadát és az ecetet, majd kézi vagy gépi habverővel alaposan kikeverjük, közben apránként adagoljuk bele a maradék porcukrot. Csak annyit adjunk hozzá, hogy a massza sűrű legyen, de még azért folyós. Nejlonzacskóba töltjük, elkötjük a felső részét, alul pedig pici lyukat vágunk rá.

0 comments:

Megjegyzés küldése