2010. december 5., vasárnap

lazac fehérboros-fügemustáros édesköménnyel –lachs mit fenchelgemüse in weisswein- und feigensenfsoße

szeretek szakácskönyveket lapozgatni, olvasgatni, nézegeteni ki mit hogyan tálal. aztán az esetek túlnyomó részében választok egyetlegy alapanyagot és aztán abból fözök, hozzáadva ami éppen van itthon. valami friss zöldség mindig van. az utóbi idökben gyakran édeskömény. márpedig az édeskömény nagyon jól illik a halhoz.  akár karácsonyi ötletnek is felhasználható.

mialatt a lazac 180 °C-on 20 perc alatt alufóliával lefedve (mindkét oldalán beolívaolajozva,  egy kis citromlével meglocsolva, sózva, fehérborsozva)a sütöben  megsült, elkészítettem az édesköményt.

2 édesköményt fél centiméteres szeletekre vágva kevés olívaoloajon 2-3 perc alatt megpirítottam, hozzáadtam egy maaréknyi mélyhütött zöldborsót. megsóztam, felönttem 1 dl fehérborral,  hozzáadtam 2 ek philadelphiakrémet,1 dl tejszínt, 2 tk fügemustárt, 1 tk mézet. a végén 4 félbevágott koktélparadicsomot.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         ich liebe es, kochbücher zu wälzen…. um zum schluss doch ganz ohne rezept irgendwas mit einem “hauptzutat” zu kochen. seit einiger zeit bin ich auf dem “fencheltrip”. ob roh oder gekocht – hauptsache fenchel. und fenchel passt bekanntermaßen sehr gut zum fisch. und dazu ein glas weisswein.

während der lachs also im ofen bei 180 °C für 10 minuten (mit olivenöl eingerieben, gesalzen, gepfeffert und mit einem schuss  zitronensaft) weilte, machte ich das fenchelgemüse fertig: 2 fenchel 0,5 cm dick geschnitten in etwas olivenöl angebraten, eine handvoll tiefkühlerbsen dazugegeben, gesalzen und “weiss-gepfeffert”, mit 0,1 l weisswein abgelöscht, 2 el philadelphia und 1 dl sahne, 2tk feigensenf, 1 tk honig dazugegeben. einmal kurz aufkochen, 4 halbierte koktail-tomaten dazu. fertig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

0 comments:

Megjegyzés küldése