2010. június 29., kedd

Bukta

Családunk egyik kedvence ugrott be vasárnap kora reggel a sütőbe! Sajnos itt nem lehet kapni, vagy még nem akadtam rá a sütőlekvárra, de ha valakinek van jó ötlete, akkor vevő vagyok rá! Addig marad a folyós, de nagyon finom egyszerü mezei baracklekvár.

Hozzávalók, melyből kb. 1 nagy tepsi bukta készíthető el:

4 dl tej
2 csomag száritott élesztő
pici só
pici cukor
1 kg liszt
1 tojás
175 g margarin
1 citrom reszelt héja

Elkészítés:

A tejet, cukrot és élesztőt összekeverem, letakarom.
A lisztbe keverek egy pici sót, beleteszem a citrom reszelt héját, majd összekeverem a megfuttatott élesztővel, tenyerünkbe veszünk egy kevés vajat és a tésztát markolászva, emelgetve belegyurjuk az összeset. Pár percig még dagasztjuk a nyers tésztát, majd kevés liszttel megszórjuk, letakarjuk, és pihentetjük langyos helyen.
Amikor kb.duplájára kelt, akkor kiboritjuk és ujjnyi vastagságura nyujtjuk, négyzetekre vágjuk, lekvárt teszünk a közepébe. Széleit jól összenyomkodjuk, hogy ne follyon ki a lekvár és szorosan berakjuk a tepsibe.


Megkentem felvert tojással, majd mikor megszáradt akkor ujra és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt megsütöttem.


Még forrón megkentem olvasztott cukor és viz keverékével, attól lett ilyen szép fényes a teteje és szépen meg is puhult tőle.



Én azt tanultam, hogy még forrón szedjük szét, szépen elvállnak egymástól a bukták, de azért vigyázzni kell, hogy nehogy felrepedjenek és kifollyon a lekvár belőle.

5 comments:

Jutka írta...

Nagyon jól néznek ki, tetszik a blogod. Üdv Jutka.

Unknown írta...

Kedves Judit!

Köszönjük, hogy ránktaláltál.

Kedves vagy, de bár az én fejemből pattant ki az ötlet és a férjemmel csináltuk meg, de nem tekintettem egyetlen pillanatig sem az én blogomnak. Láthatod, sokan vagyunk itt, mind irjuk, odafigyelünk egymásra. Néha döcög, de remélem soha nem fog befulladni!

Várunk még másokat is, lelkes főzőcskézőkre mindig szükség van. Ha időd van és kedved is, akkor csatlakozz hozzánk, főzz velünk, mondd el véleményed, kiváncsiak vagyunk rád is! Nem tudom Annát ismered-e ő is ugy talált erre a közös főzős blogra, ő is Erdélyi.

Ha van kedved csatlakozni, akkor irj nekem magánban és küldök neked egy meghívót! Várunk itt mind szeretettel és másokat is!

Csilla

Tamara - Guillaume írta...

De ennék most egy buktát!Imádom, jók lettek a képek is!

Unknown írta...

Tamara, próbáld ki, nem nehéz!

Csillu írta...

Huuu...köszi a receptet! A hétvégi kártyapartihoz a vendégváró kipipálva:)
Remélem nekem is sikerül majd ilyen gyönyörű fényt varázsolni rá:/

Megjegyzés küldése