2010. június 4., péntek

Lencsefőzelék…

…vagy mondhatjuk úgy is Toor Dal.

Miután csütörtökön is itt volt Lakshmi (a hölgy, aki főz nekem heti 2x én meg jegyzetelek) alig bírtam utána mozdulni. Olyat ebédeltem állva a konyhában, hogy öröm volt nézni. Juj, valaki messziföldön fogyott egy csomót, na ez velem nem fordulhat elő. Zabálok, mert annyira jókat lehet itt enni.

Na, de térjünk csak vissza a mai, akarom mondani a szerdai főzőcske második fogására, mert a krumplis vacsi mellé még készítettünk egy kis lencsés finomságot is.

elso (8)

-1 bögre lencse/sárgaborsó (toor dal)

-2 szem paradicsom

-2-3 gerezd fokhagyma

-1 közepes fej hagyma

-pici zöld chilli

-sambar powder (ízlésnek megfelelően)

-turmeric/kurkuma (ízlésnek megfelelően)

-só (ízlésnek megfelelően)

-kevéske mustármag

-pici citromlé

-olaj

-víz

elso (9)

A lencsét megfőzzük nem öntjük le a levét, összedaráljuk (botmixerrel).

Az olajon megpattogtatjuk a mustármagot és ráöntjük az apróra vágott hagymát, fokhagymát, csilit  és keverünk rajta kettőt - hármat. Hozzáöntjük a hámozott és apróra vágott paradicsomot, a sót és a fűszereket. Jól átkeverjük, a fakanállal kicsit összetörjük. (Na, ez mindennek az alapja itt messziföldön, paradicsom, hagyma, fokhagyma olajon megfuttatva)

 elso (11)

A ledarált lencsét/sárgaborsót is hozzáadjuk és még öntünk hozzá egy pohár vizet.

Hagyjuk jól összeforrni, a végén facsarunk bele kevés citromlevet.

Dosa-t mártogatunk bele… jó étvágyat!!  :)

 elso (17)

2 comments:

ORsi írta...

én is nagyon szeretem. szoktam bele tenni répát és krumplit. mindig annyit eszem belöle, hogy a végén már a fülemen jön ki - de mindig nagyon jó;-)

Euthymia írta...

:) örülök, hogy neked ízlik, nekünk is :) :)

Megjegyzés küldése