2010. június 4., péntek

zöldspárgás-narancsos-zsályás spagetti -spaghetti mit grünem spargel, orangen und salbei

az úgy volt, hogy mr. nokedli mára spontán szabadságot vett ki. ennek folyományaként én is hajlandó voltam viszonylag korán befejezni a pénteki munkát és kivételesen már háromkor otthon voltam. mr. nokedli jéghidegen fogadott, nem tudom más pasikkal ez hogy van, az enyém mindig teljesen kihül, ha nem kap idöben ebédet.   mondom, hogy csinálok gyorsan egy kis spárgát. azt mondja, hogy pénteken sárgát? azt mindig hétvégén eszünk. nem akartam vitatkozni, hogy nemcsak hétvégén. azt kérdezi, miért nem csinálok, valami jó kis héztköznapi spaghettit értsd: paradicsomszósszal, bazsalikommal és parmezánnal? mondom, csinálnék, de nincs bazsalikom. kiegyezünk-e spárgás spagettiben? kiegyeztünk. alig negyedóra múlva az asztalon gözölgött tényleg csak kicsit hült ki, ugye a fényképezés miatt a spárgás-narancsos spagetti.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

mialatt a tészta kifött, meghámoztam a zöldspárga alsó harmadát, pár centis darabokra vágtam és a csúcsát félretéve egy kevés olívaolajon megsütöttem, sóztam, borsoztam, tettem rá egy csipet barnacukrot és egy kis csilit, egy marék apróra vágott zsályát, felönöttem egy narancs levével, 1 dl tejszínnel. hozzá adtam a spárgavégeket és a kifött spagettival tálaltam. megszórtam pirított sonkával és parmezánnal, került rá pár szem eper is. igazán szemet gyönyörködtetö látvány volt.    

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

mr. nokedli hat sich spontan zu einem freien tag entschlossen. dies hatte zur folge, dass  ich ausnahmsweise am freitag auch mal feierabend gemacht habe und bereits um drei zu hause war. dort wartete eine völlig ausgekühlte mr. nokedli auf mich ich weiss nict, wei es bei anderen männern ist, meiner wird immer eisekalt, wenn er nicht pünkttlich sein mittagessen bekommt. ich wollte schnell spargel machen. er: heute? spargel? denn essen wir immer nur am wo´ende stimmt zwar nicht ganz, aber keine lust, zu diskutieren. kannst du nicht ausnahmsweise ganz normale “alltagsnudeln” = spaghetti mit tomaten, basilikum und parmesan machen? theorethisch schon, praktisch haben wir keinen parmesan im haus. also einigten wir uns auf spargel-spaghetti.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         während die spaghettis kochen, habe ich die grünen spargel im unteren drittel geschält,  in stücke geschnitten und bis auf die köpfe in etwas olivenöl angebraten, gesalzen, gepfeffert, etwas chili und salbei dazugegeben, mit dem saft einer frischgepressten orange aufgegossen, zum schluss die spargelköpfe und 1 dl sahne dazugegeben. mit ausgebratenem schinken, parmesan und dem spaghetti serviert. zum schluss fanden sich noch einige erdbeeren, die farblich und geschmacklich sehr gut zu diesem fruchtigen essen gepasst haben.

0 comments:

Megjegyzés küldése