2010. június 2., szerda

sült retek - gebratene radieschen

bevallom sosem jutott volna eszembe a szép ropogós tavaszi retket megsütni. a retek úgy jó, ha friss és roppanós. a kicsit csípös retekíz számomra a tavasz csalhatatlan jele. ezért aztán sokáig elég szkeptikus voltam a sültretek-receptekkel kapcsolatban. egyszerüen nem tudtam elképzelni, mi lehet abban a jó, ha a sütés által a retekíz eltünik. aztán, amikor sokadik gasztrobloggerként dalla cucina oldalán is olvastam a sült retekröl, gonddoltam itt az ideje mégis kipróbálnom. tulajdonképpen csak kíváncsiságból és mert az eddigi dalla-cucina-receptekben sem csalódtam.   

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

akármilyen szekptikus is voltam, be kell vallanom: nagyon finom volt. meg merem kockáztatni  a kijelentést, hogy halhoz ennél finomabbat nem ettem. mr. nokedli nevében fel kell tennem a kérdést: lehetne-e a retket félbevágni? mert akkor könnyebb lenne villára szúrni és egy fél retek könnyebben befé az ember szájába. persze ez a retek méretétöl függ.

a retekszemeket levágtam a szárról, úgy hogy egy kis zöld is maradjon rajta. megmostam, szárazra töröltem. egy marék diót apróra vágva egy külön száraz serpenyöben olaj hozzáadása nélkül megpiritottam, majd félretettem. a retekszemeket egy kiskanálnyi ghín közepes tüzön megpirítottam (max 2-3 perc, különben a piros szín gyorsan odalesz). a tüzröl levéve hozzákevertem egy fél citrom héját, dióolajat, sóztam, borsoztam, egy kevés fehér balzsamecettel savanyítottam, petrezselyemzölddel megszórtam.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ich gebe zu: es war nocht meine idee, das radieschen anzubraten. es kommt nämlich knackig und frisch bestens zur geltung. dazu der leicht scharfe radieschengeschmack - frühling pur. deswegen war ich mehr als skeptisch, als ich die gasztroblogger-berichte über das gebratene radieschen gelesen habe. ich konnte mir nicht vorstellenn, was an warmen radieschen so spannend sein soll. bis ich dalla cucinas rezept gelesen habe. auf einmal war mir die sache ein versuch wert gewesen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

die radieschen habe ich von den grünen blättern abgeschnitten, so dass ein wenig grün dran blieb, ich habe sie gewaschen und getrocknet. in einer kleinen extra-pfanne habe ich eine handvoll gehackte walnüsse ohne zugabe von öl geröstet. in einer großen pfanne habe ich butterschmalz erhitzt, die radieschen etwa 2-3 minuten bei mittleren hitze angebraten, vom feuer genommen, die abgeriebene schale einer halben zitrone dazugegeben, gesalzen, gepfeffert, mit walnussöl  und weissem balsamico beträufelt.

die gebratenen radieschen  waren eine perfekte und sehr schmackhafte begleitung zum lachsfilet.   

2 comments:

Euthymia írta...

nahát, mikre nem bukkanok,megint felkerült valami a listámra, amit ki kell próbáljak :) :)

Anna írta...

SOHA nem hallottam eddig sült retekről! Ki fogom próbálni!

Megjegyzés küldése