2010. június 16., szerda

Édes és sós


Ha vasárnap reggel még az egész ház durmol, de te már megszokásból felvagy, akkor gyorsan üsd össze ezt a finom reggelit a családnak. A dicséret tuti nem marad el!

Hozzávalók:

0,5 dl tej
1 evőkanál cukor
5 dkg élesztő vagy 2 csomag száritott élesztő
1 kg liszt
1 evőkanál só
1,5 tojás + 1 sárgája
1,5 dl étolaj
sajt, reszelt sajt
lekvár

Elkészítés:

A langyos tejben, cukorban felfuttatjuk az élesztőt. A többi hozzávalót összekeverjük, majd az élesztős tejet is, simára kavarjuk, gyurjuk. Attól függ, hogy mekkora kifliket szeretnénk készíteni, 4-6 cipót formálunk a tésztából. Ezeket köralakura nyujtjuk, és egyenlő cikkekre vágjuk. A sósba én tettem sajtot és ezzel tekertem fel, az édesbe lekvárt és ezzel tekertem fel, de előtte behajtottam a sarkát, hogy ne follyon ki a lekvár (sajnos Belgiumban nem lehet kapni sütőlekvárt). A sós tetejét bekentem az egy tojás fehérjével, majd megszórtam reszeltsajttal, az édes tetejét is megkentem a fehérjével, majd sütés után megszórtam még forrón porcukorral.

2 comments:

Csillu írta...

Melyiket szeressem jobban? óóó..lekváros, hmm..sajtos:)

Unknown írta...

Én egy adagot elfeleztem, igy jutott ebből is, abból is.

Megjegyzés küldése