2010. június 10., csütörtök

töltött padlizsán - gefüllte auberginen

sokféle változata létezik a töltött padlizsánnak. én kifejezetten a változatosságot szeretem benne és azt, hogy mindenki elégedett szokott vele lenni. a maradék pedig másnap felmelegítve is nagyon jól esik. jól lehet vele kísérletezni is és egyik-másik szokatlan füszert belecsempészni.  az utóbbi pár alkalommal egyre keletiesebbre vettem a töltött padlizsánt, így került bele legutóabb fahéj és körítésnek  sáfrányos rizs és mentás joghurt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

50 dkg darált marhahúst ghín megpirítottam, sóztam, borsoztaam, egy csipet fahéjjal megszórtam és római köménnyel megszórtam. hozzáadtam 2 cikk fokhagymát, a kivájt padlizsánok apróra vágott  húsát, egy csíkokra vágott édesköményt és 3 ek paradicsompürét (esetleg néhány kanál vizet). hagyom jól összesülni, majd beletötöm a padlizsánfelekbe. paradicsomszeleteket teszek rájuk és megszórom  fetasajttal és parmezánnal. 180 °C-on 30 percet sütöttem.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

auberginen kann man auf unendlich viele arten füllen und überbacken. diesmal habe ich mich für orientalische gewürze entschieden: rinderhack in geklärter butter angebraten mit zimt, pfeffer und salz würzen, 2 knoblauchzehen, einen in streifen geschnittenen fenchel und das fleisch der ausgehöhlten auberginen dazugegeben. die auberginen mit der masse füllen, mit tomaten belegen und feta+parmesan darauf streuen. bei 180°C ca. 30 minuten überbacken, mit safranreis und minz-joghurt servieren.  

1 comments:

Euthymia írta...

Nekem nincs receptem a töltött dolgokhoz :) mindig azt teszek bele, amit itthon találok :) megpárolom, összekutyulom, fűszerezem, esetleg tejszínnel kicsit megbolondítom és megtöltöm vele a cukkínit, padlizsánt vagy gombát. :)
De ez is nagyon jól hangzik!!! Majd, ha ehetek marhahúst ki is próbálom :)

Megjegyzés küldése