2010. június 2., szerda

Krumplis vacsi

…vagy hát nem is tudom minek nevezzem..

Az igazság az, hogy nagyon elkeseredett voltam az elmúlt hetekben, mert próbáltam találni egy főzőtanfolyamot, de valahogy nem sikeredett.

Találtam az újságban, az interneten is több hirdetést, de semmilyen internetes  elérhetőség nem volt egyikhez sem (email, weboldal) csak vezetékes vagy mobilszám.

Amire úgy gondoltam, hogy mobilszám, arra küldtem 1-1 sebest, hogy legyenek szívesek e-mailben tájékoztatni a feltételekről, hogy is lehetséges a jelentkezés a tanfolyamra. Egyikről sem kaptam visszajelzést, csak amit a szolgáltató küldött “elküldve”. De e-mailt a mai napig nem kaptam sehonnét sem.

Telefonálni nem is álltam neki, mert most nem magyarázom, hogy pontosan miért is nem. A lényeg, nem álltam neki.

A házban van egy kedves hölgy, aki hamarosan zöldségest nyit a közelben és kérdeztem tőle is, hogy tud-e valakit, aki esetleg segítene nekem indiait főzni. Azt mondta, majd körbenéz. Hát 2,5 hete néz körbe… Persze, így jár az a külföldi, akinek nincs bejárónője (ehheeh)

Aztán az jutott eszembe, hogy Juli bejárónőjét megkérdezem, nem akar-e nekem segíteni. Juli időközben visszament Amerikába, mert így hozta az életük fonala. De a férje maradt, Bobhoz jár a hölgy főzni és kicsit takarítani. Szóval, mivel jár a környékre, így hát megbeszéltem vele, hogy jöjjön hozzám is hetente kétszer, és tanítson nekem indiait készíteni én meg majd fizetek neki érte. Nagyon boldogan igent mondott.

Ma már jött  és főzött is, én meg lelkesen jegyzeteltem, meg persze kattintgattam, utána meg falatoztam is. Remélem, Tib is lelkesen kanalazza be a maradékot, nem lett csípős, úgy csináltuk direkt.

Most akkor először a fogás első felét nézzük meg, később jön a második rész is…

Potato Subji (bár ilyet a neten sehol sem találtam, sabji az volt, de az is kicsit másmilyen volt).

elso (20)

Szóval a hozzávalók:

-2-3 szem krumpli

-1 darab paradicsom

-1 közepes hagyma

-olaj

-mustármag

-zöld csili

-turmeric

-só

-wet dosa flour - félkész dosa alap (na, ezen meglepődtem, mert azt hittem, majd dosát gyártunk tényleg, bár az kicsit hosszadalmasabb folyamat lett volna)

A megtisztított és kockára vágott krumplit sós vízben megfőzzük és leöntjük róla a levét.

elso (1)

A forró olajon a mustármagot pár pillanatra hagyjuk pattogni majd hozzáadjuk az apróra vágott hagymát, a zöld csilit, a fűszereket és a paradicsomot is. Jól összekeverjük és pirítjuk kicsit majd ráöntjük a krumplit megint jól átkeverjük és kész is!

elso (2)

A dosa alapot tálba kiöntjük, átkeverjük. Nagy merőkanállal kimerünk az alapból és egyenletesen elosztjuk a forró sütőlapon (ahogy ezt a nagy palacsintát is csinálják az utcán, mondjuk Párizsban). Olajjal még megcsepegtetjük és hagyjuk, hogy jó pirulósra süljön, majd megfordítjuk.

elso (6)

Amikor mindkét oldala kész, megtöltjük a krumplival, feltekerjük és jó étvággyal elfogyasztjuk!!!

elso (7)

 A képre kattintva még néhány mellékfotót lehet találni..

3 comments:

Gabriella írta...

hmm nem rossz!!

Anna írta...

Jónak hangzik!

ORsi írta...

nekem is tetszik. kíváncsi leszelk, milyen receptek jönnek még.

Megjegyzés küldése