2010. május 2., vasárnap

"Citrom-tiramisu"

A név saját találmány, a receptet még szilveszterkor barátnömtöl kaptam, kép nincs róla, mert mind elfogyott.

Teljesen egyénileg variálható, ki milyenre szeretné, édesebbre, tejszínesebbre, citromosabbra, ezért sürü kóstolgatást igényel készítés közben. Elönye, hogy sütés nélkül készíthetö.

Hozzávalók, ahogy én csináltam:
két doboz 200 ml-es tejföl, külföldön Créme fraiche
500 ml habtejszín
3 citrom
kb.7 kanál kristálycukor
babapiskóta, kb egy csomag
jénai tál, közepes, ovális vagy egyéb alakú

Elkészítés: kb. 20 perc, majd egy napig állni hagyjuk a hütöben.

A Créme fraiche-hez vagy tejfölhöz hozzákevertem a citromok kicsavart, leszürt levét, elöször csak kettöt, majd hozzácsavartam még egyet, és hozzádtam a cukor felét. A másik felét a tejszínhez kevertem, és habverövel kemény habot vertem. Óvatosan hozzáadagoltam a citromos krémet.

Egy jénai aljára vékony réteg habos krémet tettem, majd egy réteg babapiskótát. Ezt ismételve nekem három emeletet sikerült kialakítani, a tetejére ismét krém került. A citromok reszelt héjával díszítettem, majd egy napra állni hagytam a hütöben.

Könnyü, savanykás desszert, húsételek után, grillezés befejezéséhez különösen jól illik.

1 comments:

ORsi írta...

nagyon tetszik. el is mentettem az év elsö grill-estjéjére:-) remélem, már nem kell sokat várni rá!

Megjegyzés küldése